Jag kan rekommendera ALFA KERAMIK.
Vi var i Bromma och de har väldigt bra priser och sortiment. De finns på två ställen.

Ulvsunda v 181A, Bromma, tel 08-293551

Häradsv 209, Huddinge, tel 08-973811



 
mgb62 skrev:
Idé-rum i Västerås är ett jättebra ställe att åka till för att få inspiartion och för att se olika miljöer.
De är stort och de har oftast väldigt mycket att välja på , ibland nästan för mycket.
Priserna de har är också helt Ok.
Jag köpte nästan hela mitt badrum hos dem.
Kalkel, klinker, och hörnbadkar.
Men....

Ska du handla så se till att de har prylarna på lager.
av någon anledning är leveranstiderna väldigt långa ibland.
Likaså händer det att deras priser skiftar från dag till dag. Svärmor var och tittade på ett skåp till handfatet.
När hon bestämt sig och åkte tillbaka för att göra affär var det plötsligt ett högre pris.
Kan bara hålla med ovanstående. Har hört om många (inklusive en plattsättare) som fått vänta länge eller tom förgäves på beställda varor. Dit åker man för inspiration, inte för att handla ;).
 
Vi hade inga problem när vi var där. Visst har de ett dåligt kösystem. Det skulle var mycket bättre om de hade kölappsystem istället för att man måste stå i kassan i 30 min och vänta på sin tur.

De varor som de inte hade i lager kom in inom ett par dagar och vi hämtade det helgen efter.
 
Lyfter en gammal tråd.

Är priserna i Västerås så bra att det är värt en omväg?

Vi har hittat klinker på Bauhaus men det tar 2 veckor från beställning.

Låter som Västerås har ett lager? Eller?

Vad har ni köpt där, till vilket pris?

Ute efter en beigegrå mindre platta, typ 15x15. Inte bara grå, blir för kallt, utan lite melerad åt beige.

Har hittat en på Bauhaus, kostade kring 450 kr/kvm. Och så märkvärdig var den inte.
 
Man kan hitta kaklet där man minst anar det...efter att ha letat runt stans kakelvauhus för kakel till vårt snart gamla kök valde vi till slut ett billigt kakel från silvan helt enkelt för att det var snyggast...
 
Har just besökt Sigtuna Golv i Kallhäll. Inte hade de väl bra priser??! Och oengagerade säljare - dit åker vi aldrig mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.