4 464 läst · 35 svar
4k läst
35 svar
Källare med pumpgrop?
Bra med den längden för utfart. ni kan lägga rör i dag på marken och gräva ner till sommaren, bara se till att det är nedförsbacke och får skarva upp till utkastet senare, då det kommer lite längre ner. Syns inte nu, men är det en massa träd på nära håll.
J jonaserik skrev:Lite beroende på toppografin för huset, är det nedförsbacke och kanske 2 stuprör, så går det att lägga rören utmed huset och ha krökar upp till stupen. Är det 4 stup så använder man ett T-rör och kopplar ihop stup på samma långsida. Blir då lika på båda sidor huset. Dom kan med fördel grävas ner ca 30 cm direkt utmed grunden och sluta ca 2 meter ut från husets nersida.
Grejen är att det finns ingen nerförsbacke vid huset. Huset är längst ner. Träden ska bort snart.J jonaserik skrev:
Jepp och rören slutar ca 80 cm från grund/vägg och inte bra. Stupen slutar rätt högt upp innan utkastet, då går det att hänga ett rör tillfälligt i snören i panelen mellan stupen med fall mot någonstans. Detta bara tills sommaren kommer igen. Röret som ska få iväg vattnet bör stanna min ca 5 meter från huset. svårt på distans att säga hur ni ska göra. Förstår du hur jag menar med upphängningen.
Nja, inte riktigt säker tror jag🤔.J jonaserik skrev:Jepp och rören slutar ca 80 cm från grund/vägg och inte bra. Stupen slutar rätt högt upp innan utkastet, då går det att hänga ett rör tillfälligt i snören i panelen mellan stupen med fall mot någonstans. Detta bara tills sommaren kommer igen. Röret som ska få iväg vattnet bör stanna min ca 5 meter från huset. svårt på distans att säga hur ni ska göra. Förstår du hur jag menar med upphängningen.
Du får gärna rita igen. Och det går bra om du bara kan rita på papper och ta en bild och lägga upp här.
Produkter som diskuteras i tråden