Jag har börjat få in jordreva i gräsmattan på vissa ställen. Jag ser att förekomsten ökat betyldigt sedan förra året. När jag läste att Stroller Kombi tar jordreva, så köpte jag en säck och spred ut. 14 dagar senare ser jag inte någon skillnad. Ska jag vänta ytterligare på att Strollern jag spridit ut ska få verka, eller är det dags att börja plocka upp ogräset för hand? Om jag nu börjar ta bort ogräset för hand, förstör jag förutsättningarna för Stroller att ta död på jordrevan?
 
Nu vet jag inte riktigt vart i landet du bor men tror att du har som jag haft en hel del regnande. Man ska strö stroller vid regn men tyvärr rinner mycket bort när regnet håller i under flera dagar.
Stroller har en effekt som även styrker gräset och ser ingen nackdel med mekanisk ogräsbekämpning. Får du en stark och frodig gräsmatta får ogräset svårare att etablera sig.
 
Jag har också jordreva, det tog en månad ungefär
innan det såg ut som på bilden.
Jag strödde ut en ruta med stroller mitt i där det var som värst och det har tagit bort ca 90% så nu har jag lagt stroller över hela gräsmattan
Jag har en automower och den har fått klippa varje dag som vanligt men det verkar funka ändå
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1343461583.278034.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.