Är det bara jag eller är utbudet obefintligt??
Hittar isolering till stålreglar med cc 600 på ett ställe. Inget för cc300?
Hur gör alla med isoleringen som sätter stålreglar?
Köper man vanlig isolering saknas ju det ca 50 mm?

Kan någon upplysa mig om vad det är jag missar?

mvh
 
L Ljunkis skrev:
Är det bara jag eller är utbudet obefintligt??
Hittar isolering till stålreglar med cc 600 på ett ställe. Inget för cc300?
Hur gör alla med isoleringen som sätter stålreglar?
Köper man vanlig isolering saknas ju det ca 50 mm?

Kan någon upplysa mig om vad det är jag missar?

mvh
Hur menar du nu? Är det badrum som du har reglat upp och därför cc 300?
Om det nu är så det ligger till så är det väl bara att köpa den isoleringen för cc 600 och skära på mitten... 600/2=300 eller missförstår jag dig?
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
S SnickeNicke skrev:
Hur menar du nu? Är det badrum som du har reglat upp och därför cc 300?
Om det nu är så det ligger till så är det väl bara att köpa den isoleringen för cc 600 och skära på mitten... 600/2=300 eller missförstår jag dig?

Jo, men då måste man ju kapa, dessutom löser det ej cc60. Bara så förvånad att det knappt inte finns färdig isolering till stålreglar
 
A
L Ljunkis skrev:
Jo, men då måste man ju kapa, dessutom löser det ej cc60. Bara så förvånad att det knappt inte finns färdig isolering till stålreglar
va menar du varenda isoleringsleverantör har isolering för stålreglar c/c 600
 
Rickard.
45cc är standard för stålreglar och därför vanligast.
 
A
Rickard. Rickard. skrev:
45cc är standard för stålreglar och därför vanligast.
standard ja, men finns massa olika dimensioner
 
Rickard.
A Aunty skrev:
standard ja, men finns massa olika dimensioner
Det finns väl 45cc och 60cc som TS säger. TS letade färdiga 30cc och det har då jag aldrig sett så det får man nog skära ut själv.
 
L Ljunkis skrev:
Jo, men då måste man ju kapa, dessutom löser det ej cc60. Bara så förvånad att det knappt inte finns färdig isolering till stålreglar
CC 300 är ingen standard när det kommer till uppregling därför finns det mig veterligen ingen färdig produkt för det ändamålet.

Jag förstår inte vad du menar med att det ej löser cc60? Det finns massor med stålregel isolering
https://www.google.com/search?q=iso...yMi4wLjGYAQCgAQHIAQjAAQE&sclient=gws-wiz-serp
 
S SnickeNicke skrev:
CC 300 är ingen standard när det kommer till uppregling därför finns det mig veterligen ingen färdig produkt för det ändamålet.

Jag förstår inte vad du menar med att det ej löser cc60? Det finns massor med stålregel isolering
[länk]
Ja, men ej för cc60. Din länk länkar inte till någon isolering för cc60. Jag hittar en butik i Sthlm säljer det. Isover har för en mängd olika cc mått, men hittar ingen leverantör som faktiskt säljer dem
 
A
L Ljunkis skrev:
Ja, men ej för cc60. Din länk länkar inte till någon isolering för cc60. Jag hittar en butik i Sthlm säljer det. Isover har för en mängd olika cc mått, men hittar ingen leverantör som faktiskt säljer dem
Isover som du nämner har för cc600, bara att köpa.
om det är ett sånt problem varför sputisolerar du inte bara då?
 
Rickard.
L Ljunkis skrev:
Ja, men ej för cc60. Din länk länkar inte till någon isolering för cc60. Jag hittar en butik i Sthlm säljer det. Isover har för en mängd olika cc mått, men hittar ingen leverantör som faktiskt säljer dem
Köp det du hittar då och skär efter verkligheten, Hyr ett bord om det är ”mycket”.
 
Som ni skrev, kanske skulle gjort cc 45.
 
A
L Ljunkis skrev:
Som ni skrev, kanske skulle gjort cc 45.
eller bara köp isolering för stålreglar cc600, är standard produkt.
 
A Aunty skrev:
eller bara köp isolering för stålreglar cc600, är standard produkt.
Ja, det kommer jag göra för mina cc60 reglar såklart. Men som sagt hittar bara ett ställe i Sthlm som säljer det.
 
A
L Ljunkis skrev:
Ja, det kommer jag göra för mina cc60 reglar såklart. Men som sagt hittar bara ett ställe i Sthlm som säljer det.
men skojar du eller?, du kan inte leta på pizzerior förstår du va?'

varenda större bygghandel har det på lager och i princip alla beställer det åt dig om du frågar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.