Hej
Jag har ju isolering i innerväggarna men ovanför reglarna mellan glespanelen är det ju ingen isolering och där kan ju ljudet förmodligen lätt gå. Är det okej att trycka in lite isolering där innan man sätter gips i taket?
Tänker att det u värsta fall kanske kan stoppa upp luftflödet lite och att detta inte är bra i ett badrum just? Eller?
 
  • Inomhus byggarbetsplats, gipsskivor monterade, isolering synlig, elektriska installationer, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R riktigadavid skrev:
Hej
Jag har ju isolering i innerväggarna men ovanför reglarna mellan glespanelen är det ju ingen isolering och där kan ju ljudet förmodligen lätt gå. Är det okej att trycka in lite isolering där innan man sätter gips i taket?
Tänker att det u värsta fall kanske kan stoppa upp luftflödet lite och att detta inte är bra i ett badrum just? Eller?
För att förtydliga. Det är där jag markerat med rött jag eventuellt vill trycka in isolering.
 
  • Rum under konstruktion med otäckta takbalkar, isolering, elinstallationer och plattor på väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R riktigadavid skrev:
För att förtydliga. Det är där jag markerat med rött jag eventuellt vill trycka in isolering.
Tyvärr ingen input att ge. Är däremot lite i samma sits så undrar om du lyckades komma fram till någon slutsats?
 
LevaLivet LevaLivet skrev:
Tyvärr ingen input att ge. Är däremot lite i samma sits så undrar om du lyckades komma fram till någon slutsats?
Jag körde på isolering.
Resonerade så som att isoleringen ändå inte är helt tät, iallafall inte om man jämför med allt annat. Man målar ju med spärrfärg osv i badrummet så det kommer ju inte upp så mycket fukt dit. Och det lilla som kommer upp går ju genom ångpärren tillslut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.