Hej!

Jag har renoverat och byggt till lite och ska nu spackla/måla. När nu ändå lister m.m. är bortplockade kännner man att det drar in lite mellan golv/vägg i gamla delarna av huset, kan/bör man isolera detta drag på något sätt. Vad rekomenderas?

Finns det någon fog som man bara kan spruta in mellan?

/Jonathan
 
Polyuretanskum.
Varning dock, det sväller ganska rejält. Du kan "spränga" väggen om du trycker i för mycket.
 
Jag skulle aldrig i livet rekommendera skum. Det finns i våran kåk, men det har krackelerat på de flesta ställena.

Det innebär ju köldbryggor överallt.

Nej, låt en isoleringsfirma komma och blåsa in ex.vis Ekofiber.

 
Hej igen...
Förtydligar lite, Väggar och golv är isiolerade, men det är bara en lite springa var man känner att det drar in från grunden (antar jag) mellan golv och vägg, skum lät bra men inte om det sväller allt för mycket...

/J
 
Dreva med vanlig gul isolering eller rent av tidningspapper som man använde förr i tiden.
 
humm.. om det bara e en springa.. så finns det en gummi list o köpa.. som man trycker i hop så blir den tunn sen efter nån min så sväller den igen till ursprunglig tjock lek. Den används för att täta springor i fönster karm -> vägg bla.. kommer dock inte i håg :-[ vad den heter men läste om den i "Gör så här" senaste nr.. ::)

Kanske kan vara något..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.