Jag funderar på att isolera mitt torps kryprum och golv på nedervåningen.

1. Tilläggsisolering under golvet (som jag sätter på från kryprummet under). Men vad bör man använda för material...?

2. Isolering av marken (möjligen först avlägsnande av ytlagret först). Vad är bäst att ha här?

Sen undrar jag hur ni ser på sågspån (stora spån) i golvet ovanför. Skall man hellre eller också byta detta? Någon har sagt att sågspån säckar ihop med tiden och att det är ok vad gäller tak men sämre vad gäller golv. Vilket material är det som i så fall gäller idag. Skall sägas att sågspånet ser väldigt fluffigt och fräscht ut så vitt jag kan se.

Har kollat med en någorlunda halvintresserad expedit på Coop Bygg i Bergvik Karlstad och de hade mineralull förstås och nån cellplast (cellfoam?) för marken ev... men de vägrade att uttala sig om användningsområden mm
 
Skall tillägga att det som COOP talade om var blå isoterma - styrofoam .Är detta bra att ha på mark. Har också läst en annan tråd här ang leca-kulor...

Det var stenull och "uniskiva" som de säljer. Vad jag undrar är väl främst hur tjock man skall ha ifall man måste lägga in den istället för sågspånet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.