Någon som vet hur skicket är på denna vägen på sträckan Gällivare-Mora?
Är den körbar utan att ha värsta fyrhjulsdrivna offroadkärran?
 
il_duce skrev:
[länk] finns bilder hela vägen om man tar "street view".
...eller så kollar du med källan om aktuellt skick istället för att slösa bort ett par månader framför datorskärmen. ;)

https://pmsv3.trafikverket.se/
 
Google maps kan ju fungera om man orkar men bilderna är förmodligen inte dagsfärska.
Förslag två var mer seriöst men svårare att tolka.
Ingen som verkligen vet?
Sådär lagom enkel fråga?
 
Kan bara svara för sträckan mora-åsarna och där tog vi oss fram med bara drivning på framhjulen för ett par dagar sedan faktiskt.
Skall testa sträckan i kväll igen fast åt andra hållet för att se om även andra sidan av av vägen är farbar.
 
  • Gilla
haavard
  • Laddar…
Som jag trodde då.
Sambon hotade med att det kunde vara värsta kostigen men jag visste väl att hon överdrev :)
Tackar.
 
....eller så var det bara så att hon insåg att +120 mil i bilen inte skulle bli så kul.....
 
  • Gilla
Micke_vb
  • Laddar…
Jag har kört Inlandsvägen från Halmstad till Storuman för ett par år sedan med en 2-hjulsdriven Audi A6! Fungerade fint och ingen märkbar skillnad på vägunderhållet uppe i norr, vad det är söderut. Vid vägarbete kan det vara några mil utan asfalt, men kör du försiktigt så kommer du fram och slipper stenskott. Dock rätt enformigt vissa sträckor uppe i norr, där det enda som händer, är att vägen korsar Inlandsbanan! Därför avbröt vi i Storuman och körde Blå vägen, ned till Umeå.
 
Det är värsta räservägen, mycket snabbare än kustvägen och inga kameror. Nu var det förvisso på vintern för några år sedan jag åkte där, men då var den bra. Osaltade och lågtrafikerade vägar blir som regel mycket bra på vintern eftersom plogbilen spacklar igen alla gropar.
 
Från Östersund till Gällivare körde jag senast veckan före midsommar och det går bra att ha hög snitthastighet. Vägarna i Norra Sverige är ofta i betydligt bättre skick än vägarna i Mellansverige i alla fall. Förresten hur är E6'an i skåne, klarar man av att köra den utan fyrhjulsdriven bondtraktor?
 
Tror snarare att du inte bör köra E6 genom Skåne med traktor.
Det lär ge dryga böter
 
Åker den varje år vid påsk. Det är en bra väg, lite trög längs Vänern. Jag åker till Uddevalla och tar av mot Vänersborg. Efter Östersund lättar det. Till Gällivare kan dock E4 vara väl så snabb.
 
Vi har redan kört kustvägen upp och som lite variation tänkte jag vi kunde ta inlandsvägen ner.
Det var för övrigt VÄLDIGT lite trafik på E4:an en fredagnatt-lördagsmorgon :)
Lite jobbigt med alla 70-begränsningar vid korsningarna bara, speciellt dom med kamera.
Men bromsarna fungerade bra :p
 
MathiasS skrev:
....eller så var det bara så att hon insåg att +120 mil i bilen inte skulle bli så kul.....
Tror det blir lite över 160 faktiskt så det ska bli skoj.
Var ju bara 135 upp :p
Tog 15 timmar med en effektiv körtid på 13.5 timme så det var inte så farligt tyckte jag :)
 
Vägen var ungefär likadan på tillbakavägen. Blir något skakigt över 150, men riktigt så snabbt måste man ju faktiskt inte köra. Förvånansvärt fina vägar och det rullar på bra så länge det är ljust. Några kameror har de slängt upp längs vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.