Hej!

De är så att ibland får vi in avloppslukt i badrummet. Vi har försökt hitta orsaken till det. Har rengjort alla vattenlås och städat men de har inte försvunnit. Silikonet som man använt för att "limma" fast toastolen verkar vara lite dålig, kan lukten komma från det?

Vi har också ett badrum i källaren som vi aldrig använder. Kan lukten från de badrummet vara orsaken till lukten på bottenvåningens toalett? Toan på övervåningen luktar aldrig.

Vi kommer inte använda toan i källaren förens allt de är renoverat. Hur kan jag göra för att täppa till det?
Finns både Toa, Dusch, handfat. och en gammal gjutjärn avloppsstam som jag tänkt kapa och plugga också.(Finns en ny stamledning någon meter från den gamla)

Mvh Henke
 
Krilleman
Hur långt är ett snöre?

Du ger forumet för lite information för att du ska få konstruktiva tips!

Lägg upp lite bilder på det som ska proppas bort.

Silikon i framkant på WC har inget att göra med tätheten på avloppet. Då är det snarare gummibussningen/WC-kittet som toan är ansluten med som läcker doft.
 
Vi hade liknande på vår ovanvåning när vi flyttade in. Vi gick runt och sniffade i månader tills vi upptäckte att avloppsröret som kom upp ur golvet var en aning för kort och slöt inte tätt mot gummibussningen, så vi rätt (fel) tryckförhållanden sögs det upp lite avloppslukt den vägen. Istället för att åtgärda på riktigt tätade jag plastlocket på baksidan av toaletten med silikon. Aldrig känt lukten sen dess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.