Saneringsfräs = Diamantslip med dammsugare. Skillnaden är bara sizen. Ringa en golvfirma, jo visst, billigt och bra. Det ger säkert bäst resultat, men är inte vad vare sig jag eller TS letar efter, ett billigt sätt att slippa damm. För göra som tidigare, spola med högtrycken och suga upp med grovisen. Blir ganska dammfritt ett tag i alla fall. Tills jag tröttnar och ringer golvfirman...
 
JAg slipade mit. tog sen bort de största porerna med plastic padding och sen vart det vanlig billig golvfärg från byggmax.
Tror jag la en 4-5 lager
Inte särskilt stryktåligt (har det som hobbyverkstad) men å sidan är det rätt billigt att skicka på ett lager till och ärligt talat, tappar man tex en yxa så går den igenom epoxyn också.
 
Lithurin fungerar bra. Det har vi haft på flera golv, både i stall och garage. Blir bara bättre med åren. Dock inte helt gratis...
 
  • Gilla
Jolab
  • Laddar…
Jag körde på billigaste klinkern på bauhaus. köpte en pall blev 39:-/m2 + kostnad för fix och fog, dvs ca 100:-/m2. Har haft det i 2 vintrar där jag kört in bilen med dubbdäck! Blev lite repor när frugan gasa på som attan och började spinna i garaget när hon skulle in en hal decemberdag, men det syns knappt!

//Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.