Hej alla kloka KNX-intresserade,

Jag behöver kunna styra 2 st enkla hemmabioförstärkare via KNX. Jag har gjort en sådan lösning en gång förut - då använde jag BabTecs AppModule och en Denon 4000 series förstärkare. Det fungerar bra så länge som AppModule rullar. 2 gånger på 10 år har den ramlat ned och krävt ingrepp av BabTecs tyska tekniker för att fungera igen (dock på distans) så jag är inte alldeles nöjd med den.

När man läser BabTecs spec av tillgängliga appar till AppModule så listar de exempelvis ett antal Marantz-förstärkare de stödjer. Men samtliga dessa är ca 10 år gamla modeller. Det får mig att tro att AppModule inte är så värst aktuell längre. (Eller har jag fel?)

Därför undrar jag om någon här har en tanke på vilken hemmabioförstärkare jag ska använda. (Det är en fördel om den är fysiskt liten, och relativt billig, men funktionen är viktigast.) Samt förstås hur jag styr den via KNX.

Jag behöver inte någon avancerad styrning. Bara att via KNX kunna välja källa och reglera volymen räcker gott.

(Jag inser att jag antagligen kan lösa detta via Matter-integration med 1Home server som jag nämnt i annan tråd. Men det känns som en omväg i den installation som avses den här gången. Behovet här är ungefär en KNX-knappsats på väggen som styr både belysning och källa till hemmabiosystemet. Känns underligt att då gå via en pryl som t.ex. Google Nest, vilket 1Home server kräver.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.