Ok, här kommer bilderna.

DSC01672.JPG

DSC01715.JPG

Om någon får känslan av att inte vilja ha sitt hus på bild här kan man skicka ett pm till mig.... ;)
 
Det där borde vara starffbart..Men nu är ju inte dumhet det tyvärr...

Det finns en sak som är säker och det är att den sista idioten inte är född ännu... Det jag tittar mes på är ytterhörnen...Najs oisolerat fint kanon kallras...Jag vill inte ha den pajjasens elräkning....
 
Neeej! Vad gör människan? :'( Hur kan man ge sig på något sådant utan att först läsa på? Det blir ju bara en massa helt onödigt arbete...

/ama
 
Om han inte förstår bättre så måste ju någon prata med antingen hans KA eller med Kommunen, det där kan ju bli hur dyrt och hur tråkigt som helst för den stackaren......:(
 
Det kanske är så att något oförutsätt hänt så att pengarna tagit slut? För inte vill man väl göra såhär på riktigt... ::)
 
MathiasS skrev:
Det kanske är så att något oförutsätt hänt så att pengarna tagit slut? För inte vill man väl göra såhär på riktigt... ::)
Det var fantamej de mest korkade jag har sett! Jag röstar också på att det inte finns en spänn kvar på byggkreditivet.
 
Obegripligt...
Var skeptisk till hela historien innan jag såg bilderna.
Förlåt att jag misstrodde dig...
 
Jag funderar på vad som händer när man sen, om de gör det, slår på panel som det skulle vara... gör färgskiktet att huset inte "andas" som det ska? Färg är ju ganska tätt...
 
Man borde kunna komma runt det genom att peta hål på regelbundna avstånd i färgskiktet.

/ama
 
Man kanske ska upplysa husägaren om att skalskyddet är i princip obefintligt. Det är ju i princip bara att kliva rakt igenom väggen så är man inne i huset.

Inte för att andra hus är så mycket säkrare. En batteridriven cirkelsåg så tar man ju sej in i de flesta hus, men detta hus kan ju forceras med ett par välriktade sparkar.

 
Så hade en lååång pratstund med grannen i helgen så nu ska vi se om inte bättring sker...
Byggkrediten är nog inte ens rörd hos denna person kan jag lova det finns cash för ett par tre hus till också....
Nåja åter till byggandet.
Han kommer efter övertalning om hur det skulle se ut och funktion att slå en gles panel (1-2cm mellanrum)utanpå detta.
Detta som ett skydd mot väder och vind(tur det är långt till havet ca100m :p) Detta är ett förslag från gipsleverantören för da ska den klara av att torka upp fastän den är målad (turligt nog med färg som andas).
knutarna kommer att isoleras jag hade en utläggning om var vi hade drag i vårt hus å då förstod han att det nog var läge att isolera igen dom också....
Nåja verkar som om det kommer att klara huset i allafall.
Kommer nog att kunna bli vackert när det väl är färdigt tror jag iallafall :p.
Återkommer senare ifrågan med rapporter..
 
Den här tråden var ju hur kul som helst ;D

Inte för att jag är något proffs själv, men det finns ju gränser, eller borde finnas i alla fall!

Blir yttertaket också målad gips, eller har han tänkt sig någon annan "spännande" lösning?

Finns det fler personer där ute med lika "händiga" grannar, skulle det vara skoj om ni fyllde på...

/Gladestone
 
Det var länge sedan man skrev något på byggahus men nu kunde jag inte låta bli ;D
Skulle det inte finnas bildbevis så skulle det vara svårt att tro på det...
Får väl hoppas att det är den enda dundertabben killen har gjort... ;)

när f-n har herr blå-bosch blivit admin? har legat lågt med både bygge och forumvistelser pga hälsan så det kanske han har varit länge...
 
Matti skrev:
när f-n har herr blå-bosch blivit admin? har legat lågt med både bygge och forumvistelser pga hälsan så det kanske han har varit länge...
...inte så länge sedan.....
 
det är väl bäst jag säljer min AEG skruvdragare och DeWalt girsåg och köper Bosh så man inte blir bannad... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.