Donen är väl främst för de enbenta Letti-klammren?
Hittade detta citat hos en grossist:
Så här slår du in dessa 2-benta klammer.
För 8mm kan du använda det blå donet(8mm) om du redan har ett, men du får lirka i klamman i donet, bäst funkar det gula donet 10mm.
För 10mm 2-benta klammer funkar inte donen utan här gäller hammare!
För 8mm kan du använda det blå donet(8mm) om du redan har ett, men du får lirka i klamman i donet, bäst funkar det gula donet 10mm.
Ska jag köpa den enbente istället?S SirKnasen skrev:Donen är väl främst för de enbenta Letti-klammren?
Det är norwesco som marknadsför dessa i Sverige. Finns instruktioner här:
https://www.norwesco.se/sv/produkter/klammer-for-kabel-och-ror-letti/
https://www.norwesco.se/sv/produkter/klammer-for-kabel-och-ror-letti/
Inomhus eller utomhus?McLovin skrev:
Vet egentligen inte varför, men jag väljer oftast sådana här utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att få till en snygg dragning med EKK, tycker jag.
Använder därför normalt EQLQ utomhus (och vägrar utanpåliggande inomhus).
Beroende av plats hade jag övervägt kanal.
Jag ogillar också utanpå inomhus men det ska gå från ett eluttag längst golv listen sen genom väggen till kattvinden sen dra där och borra in på baksidan av eluttag och till en garderob. Men tänkte undvika plast klammerna och köpa nån så här metall klammer för att bli lite mer diskretK Kardan79 skrev:
Jag förstår.McLovin skrev:
De tycker jag att klammer av aktuellt slag kan vara bland det minst jävliga. Bra val. 😅
Vet inte om man får använda EQRQ i på sådant vis (kattvinden), men det är så sjukt mycket lättare att få till en snygg dragning med EQRQ (EKRK/"kulo") eller EQLQ (EKLK) än med EQQ (EKK). Hade garanterat valt bort EQQ.
Har bara använt de enbenta men tycker det blir riktigt bra längst lister.McLovin skrev: