halloj! jag renoverar ett gammalt trähus och skulle verkligen behöva tips och hjälp med hur jag på bästa vis skapar släta väggar av furuväggar.

- det behöver inte bli perfekt utseendemässigt (dvs det får gärna va lite struktur, inte nödvändigtvis helt slätt)

är verkligen rookie så all hjälp tas tacksamt emot.

tack snälla!!


första bilden är från huset, den andra tre är inspirationsbilder för att förtydliga.
 
  • Ett rum i ett gammalt trähus under renovering, med en vit byrå framför ett fönster och väggar som har delvis avskalad tapet, avslöjande furuplankor bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av gammalt trähus med betongvägg och lutande trästege, urklippta sladdar på golvet och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat trähus med vitmålad vägg, lutande träbjälke som hylla med krukväxt och lykta, grön träkista och flätad korg nära ett fönster med utsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum i gammalt trähus med delvis slätad furuvägg, omgiven av en vitmålad ram och golv samt byggmaterial synligt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lerklina eller putsa med kalkbruk.
 
  • Gilla
chlaras
  • Laddar…
C chlaras skrev:
halloj! jag renoverar ett gammalt trähus och skulle verkligen behöva tips och hjälp med hur jag på bästa vis skapar släta väggar av furuväggar.
Det sätt som redan använts fungerar nog igen, ett skivmtrl +tapet eller varför inte bara klistra grålumppapp och måla väggen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.