Hej expertisen
Köpte en Mattson-blandare till köket, och har fastnat på detaljen att pressa på själva "pipen" på blandaren.
Man pressar ner den på blandaren, men den ska låsas fast med ett litet clip för att sitta på plats.
Jag har satt dit clipset där jag tror det ska sitta, men det går ju inte trä på pipen eftersom den lilla låsknoppen på clipset inte kan pressas in, eftersom det inte finns någon fördjupning i godset för den.
Någon som är mer vaken än jag o kan förklara vad jag missar här?
Köpte en Mattson-blandare till köket, och har fastnat på detaljen att pressa på själva "pipen" på blandaren.
Man pressar ner den på blandaren, men den ska låsas fast med ett litet clip för att sitta på plats.
Jag har satt dit clipset där jag tror det ska sitta, men det går ju inte trä på pipen eftersom den lilla låsknoppen på clipset inte kan pressas in, eftersom det inte finns någon fördjupning i godset för den.
Någon som är mer vaken än jag o kan förklara vad jag missar här?
Har du provat att vända på clipset, kan det vara fasat
De säger ”tryck in den lilla låsknappen” i den här videon och använder något plastverktyg. Är det bara att du inte orkar trycka med fingrarna utan behöver lämpligt icke-repande verktyg ifall du skulle slinta?
Visar ett par olika varianter.
- Ja sådär lätt pressas inte min knapp in, kan jag meddela. Tvärstum när jag provat, men ska försöka med mer våld o styrka i näven så får vi se hur det går.nikasp skrev:
Tackar för era svar ovan - mer hederligt våld (obs! ej hedersvåld) krävdes för att lösa problemet.
Som så oftast : )
Som så oftast : )