Hej expertisen

Köpte en Mattson-blandare till köket, och har fastnat på detaljen att pressa på själva "pipen" på blandaren.
Man pressar ner den på blandaren, men den ska låsas fast med ett litet clip för att sitta på plats.

Jag har satt dit clipset där jag tror det ska sitta, men det går ju inte trä på pipen eftersom den lilla låsknoppen på clipset inte kan pressas in, eftersom det inte finns någon fördjupning i godset för den.

Någon som är mer vaken än jag o kan förklara vad jag missar här?

• Hand som håller ett vit clip nära en köksblandare, redo att fästa ihop pipen med blandarens topp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Mattson köksblandare där pipen ska monteras med ett clip som inte passar.
    Skapa konto
  • Installationsinstruktion för Mattson-köksblandare med markerat clip och pipdetaljer.
    Skapa konto
Brukar bara behöva pressas in minimalt så går den över.

• Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
Har du provat att vända på clipset, kan det vara fasat

• Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
nikasp
De säger ”tryck in den lilla låsknappen” i den här videon och använder något plastverktyg. Är det bara att du inte orkar trycka med fingrarna utan behöver lämpligt icke-repande verktyg ifall du skulle slinta?
Visar ett par olika varianter.

• Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Brukar bara behöva pressas in minimalt så går den över.
- Det känns som jag kommer "hyvla" av knappen med stålpipen när jag försökt, men ska försöka pressa in den hårdare om det går.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Roger Simonsson Roger Simonsson skrev:
Har du provat att vända på clipset, kan det vara fasat
- Det är lite fasat på båda sidor, men känns verkligen som tvärstopp när jag försöker trä på pipen över det. Ska dock försöka igen, med lite mer pressvåld mot knappen.

nikasp nikasp skrev:
De säger ”tryck in den lilla låsknappen” i den här videon och använder något plastverktyg. Är det bara att du inte orkar trycka med fingrarna utan behöver lämpligt icke-repande verktyg ifall du skulle slinta? [media]Visar ett par olika varianter.
- Ja sådär lätt pressas inte min knapp in, kan jag meddela. Tvärstum när jag provat, men ska försöka med mer våld o styrka i näven så får vi se hur det går.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Kanske du ska se så du inte har grader på insidan av pipen som jävlas (också).

Tackar för era svar ovan - mer hederligt våld (obs! ej hedersvåld) krävdes för att lösa problemet.
Som så oftast : )

• Gilla
Roger Simonsson
  • Laddar…
nikasp
Haha, vad bra! Ett annat oslagbart knep är att svära så in i h-vete:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.