Hej, vi har ett hål som måste täckas.. men kommer inte alls på hur vi kan göra det så det blir jämnsmed de andra stommarna.
Tips?
Tips?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Beskriv problemet lite bättre!
Hål? är det så att skåpen inte fyller ut hela väggbredden?
I så fall funkar dessa hyllor/skåp väldigt bra:
https://www.ikea.com/se/sv/p/tornviken-oeppet-skap-off-white-20358970/
Lätta att justera bredden på så de passar utrymmet som finns.
Jag har en som jag kapat ner från 20 till 16 cm bredd:
Hål? är det så att skåpen inte fyller ut hela väggbredden?
I så fall funkar dessa hyllor/skåp väldigt bra:
https://www.ikea.com/se/sv/p/tornviken-oeppet-skap-off-white-20358970/
Lätta att justera bredden på så de passar utrymmet som finns.
Jag har en som jag kapat ner från 20 till 16 cm bredd:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Ser ju lite konstigt ut med lådorna och diskmaskinen, går lådorna dra ut eller krockar de med diskmasinen?
Hålet där burken står skulle jag sätta en skiva över och bara glömma.
Eller som KOW föreslår sätt öppna hyllor, men inte på fullt djup.
Protte
Hålet där burken står skulle jag sätta en skiva över och bara glömma.
Eller som KOW föreslår sätt öppna hyllor, men inte på fullt djup.
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är väldigt praktiskt att kunna ställa in t.ex. brickor och andra stora grejer, förutom kokböcker och liknande.prototypen skrev:
"fullt djup" är ju trots allt bara 36 cm.
Lådorna, som innehåller sällananvändargrejer, går bra att dra ut när diskmaskinen är stängd.prototypen skrev:
Men när jag byter bänkskiva på kökshalvön till höger så skall jag flytta ut skåpen ett par cm.
(Fick i hastigheten hem en ekskiva, när det skulle varit bok)
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Ja har blandat KOWs bild med TS text, ursäkta
Protte
Protte
Sorry för sent svar, men vi fick lite krångel med häll och ugn så detta blev bortglömt.
Det är ett hål uppe i överskåpen, vi har endast kablar där inne som inte behöver kommas åt.
Vi kan inte skruva så det kommer kant i kant eftersom stommen är som den där, hur gör vi?
Det är ett hål uppe i överskåpen, vi har endast kablar där inne som inte behöver kommas åt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi kan inte skruva så det kommer kant i kant eftersom stommen är som den där, hur gör vi?
Bästa svaret
Man kan sätta en läkt på minst 3 sidor som man sedan kan skruva en skiva rakt upp i.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
(El)kablar får inte byggas in, de ska vara åtkomliga.
Sedan undrar jag, ska det vara dörr på höger skåp?
Den krockar ju med vänster dörr.
Protte
Sedan undrar jag, ska det vara dörr på höger skåp?
Den krockar ju med vänster dörr.
Protte
Det är fritt utrymme, du menar att man inte får ha elkablar bakom skåp heller? Det är för spotlightsen i vitrinskåpen, vi har installerat enligt instruktionerna från IkEA. Tänker fortfarande att man kommer åt kablarna från ovansidan skåpen (det är där själva kopplingarna sitter) och att man kan ta bort plattan om det så skulle behövas i framtiden... Tänker inte ha ett öppet hål...prototypen skrev:
Det skall inte vara dörr, det är ett öppet skåp. Gick inte att rita köket på annat vis. Tänkte göra om det till vinställ sen
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Kablarna går komma åt om ni skruvar skivan utan att måla fast den.
Man brukar sätta passbitar eller ett hörnskåp så funkar det med dörrar på båda skåpen.
Protte
Man brukar sätta passbitar eller ett hörnskåp så funkar det med dörrar på båda skåpen.
Protte
Vi tänkte inte måla in den eftersom alla andra stommar ser ut som de gör undertill, det är inget som syns endå.prototypen skrev:
Jag vet det men det fungerade inte med våra mått... Vi hade behövt göra massor av ombyggnader av skåp för att få till det och behöva byta plats på fläkt, vatten osv.. vilket vi inte var intresserade av.
Vi är mycket nöjda med vår lösning