Jag har en trådlös router med ett sim-kort i för att få tillgång till internet i fritidshuset. Om jag skulle vilja sätta en kamera ute ansluten på det trådlösa nätet, kan jag kommunicera med den? I så fall, hur konfigurerar jag för det och även tips på lämplig kamera är intressant.
Kanske är det hel fel tänkt och det är anslutning via kabel som är ett måste?
 
stavee
K Kurtivan skrev:
I have a wireless router with a SIM card in it to access the internet in the holiday home. If I would like to put a camera outside connected to the wireless network, can I communicate with it? If so, how do I configure for it and also tips on suitable camera is interesting.
Maybe it's all wrong and it's connection via cable that's a must?
We have an Arlo connected over WiFi, that I am able to view remotely.
 
Beror lite på vad du vill göra. Om du vill ha 24/7 inspelning är kabel/nätadapter ett måste.
Jag köpte en Cleverio CC-300 på Kjell o Co som fungerar jättebra, men den reagerar på rörelser eller så måste man själv ansluta till den med appen.

Så länge det inte är några rörelser så håller den rätt bra i batteritid. Nu står den hemma i fönstret och väntar på våren.

https://www.kjell.com/se/produkter/...hus/cleverio-cc-300-overvakningskamera-p51645
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.