Fairlane
D dilemma skrev:
Vi kör naturligtvis bättre än genomsnittet här i området!
Klart att ni kör bättre än genomsnittet i området. Tyvärr sämre än genomsnittet för andra områden... 😉

Nu när jag flyttat från området sjönk genomsnittet rejält. 😂

• Haha
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Körde i Älvsjö med omnejd igår, det var inte förenat med någon fara som jag uppfattade det. Idag däremot väg 73 södergående mellan Skogås och Länna, bara mittfilskörare och moddigt som fan...

Fairlane Fairlane skrev:
Nu när jag flyttat från området sjönk genomsnittet rejält
Var det så att du bodde på Is********** tidigare? Har för mig att jag fick en dejavu i the Matrix för några år sedan.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
på engelska kallas mittfilskörare för "middle lane hogger". men hur översätts detta till svenska, dock inte mittfilskörare?

Mittfilscampare.

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
MathiasS MathiasS skrev:
Var det så att du bodde på Is********** tidigare? Har för mig att jag fick en dejavu i the Matrix för några år sedan.
Helt korrekt

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Maria T
Mittfilskramare kan de också kallas.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Svänger av åt mitt håll efter en timme i köer och tänker, äntligen, bara 2 mil landsväg hem.
Farten ökar till 45....Hmmm, en mopedbil där framme ??
Nä, det var en vanlig bilist som borde tagit bussen eller stannat hemma.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Mittfilskramare kan de också kallas.
men då är väl det engelska ordet "hugger"?

Maria T
D Dilato skrev:
men då är väl det engelska ordet "hugger"?
Absolut, "hogger" och "hugger" är inte samma ord, det var jag som tänkte att en som inte släpper taget om mittfilen liksom är en kramare 😃

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
Svänger av åt mitt håll efter en timme i köer och tänker, äntligen, bara 2 mil landsväg hem.
Farten ökar till 45....Hmmm, en mopedbil där framme ??
Nä, det var en vanlig bilist som borde tagit bussen eller stannat hemma.
Något borde verkligen göras åt dessa som ligger först i kön och vägrar släppa om, dessa blir en trafikfara. "Jag har rätt att köra 45 på 80 väg bara för att JAG tycker det är blixthalka med mina 15 år gamla dubbdäck utan dubbar kvar". 😠

• Gilla
  • Haha
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Körde i Älvsjö med omnejd igår, det var inte förenat med någon fara som jag uppfattade det. Idag däremot väg 73 södergående mellan Skogås och Länna, bara mittfilskörare och moddigt som fan...
Fast det kan ju inte finnas några mittfilsförare där på 73:an, det högra körfältet är helt klart en avfart mot Haninge enligt dig. 😁

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, och jag erkände att den är subjektiv. Ta nedanstående bild som exempel. Högerfilen blir där en avfart. Jag tycker i alla fall att det är magstarkt att påstå att vägen delar sig, vilket den dock skulle anses göra med din definition.
[bild]
Har svårt att se logiken i att det ibland kan anses som att vägen delar på sig när körfält åker åt olika håll och i andra fall inte.
Är det baserat på antal körfält, om det är samma färger på skyltarna eller något annat som ligger till grund för det?

N Nyikåk skrev:
Har svårt att se logiken i att det ibland kan anses som att vägen delar på sig när körfält åker åt olika håll och i andra fall inte.
Du är programmerare, va?

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Fast det kan ju inte finnas några mittfilsförare där på 73:an, det högra körfältet är helt klart en avfart mot Haninge enligt dig. 😁
Det är tre körfält södergående i en dryg mil. Högerfilen är inte avfart hela vägen. Jobbigt, va?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.