7 921 482 läst · 38 703 svar
7921k läst
38,7k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 319 inlägg
Min före detta fru som tillbringade mycket tid hemma genomförde en bedrift i sammanhanget. Bjöd in dem och lyssnade och ställde många existensiella frågor. Det ledde till att den ena missionären förlorade sin tro och lämnade kyrkan helt.TeroM skrev:
Mvh Findus
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag svarade att vi var med i Livets ord, då avvek de ganska snabbtTeroM skrev:Var några Jehovas vittnen som ringde på dörren precis när jag skulle ut med hunden. Sa att de kunde följa med och prata på promenaden. Bytte till stövlar och valde det mest leriga ängarna jag kände till i krokarna och de klafsade med i sina kostymer och lågskor tills den ena halkade i sörjan, då gav de upp med att försöka omvända mig.
Jag planterade en thujahäck tidigt på våren, kallt och blött. Först försökte jv ställa in sig genom att säga att de oxå planterat nyligen. Efter lite prat frågade de om jag visste vart jag kom om jag inte hade tron?richardtenggren skrev:
Kall och blöt som jag var svarade jag -”Bara det är varmare än här!”
Då gick de rätt snabbt.
Här krävs det lite allmänbildning, för att förstå det roliga.mowatom skrev:
Men efter de fyra minuterna blev Robert sysslolös. I en intervju beskrev han hur han då passade på att rabbla Keltisk gramatik, som han då studerade, eftersom han ändå bara stod där med sin tamburin och hade inget att göra.
Staffan Jones
Allvetare
· Härifrån
· 776 inlägg