Hej alla

har i dag ett större kök med trägolv ( gammal plastmatta borttagen, trägolv under) skulle på något smart sätt vilja ha ett hägblankt vit golv, jag kan inte måla brädorna för det är springor mellan dem, hur ska man lösa det ? har någon nån bra lösning helst inte för dyr :)


ha det
 
Varför skulle det vara problem att måla bara för att det är springor mellan bräderna? De finns där ju för att träet ska ha möjlighet att röra sig efter luftfuktigheten. Har sett många målade trägolv, och då finns det förstås också springor mellan de målade bräderna.
 
Jo fast jag tycker att det är lite ohygeinskt med springorna de är fulla med skit :) alla springor är inte lika stora så färgen kommer rinna ner mer i vissa och mindre i andra .. men om någon har bilder på det så skicka gärna !
 
Kanske kan Du nåta golvet?
 
Jag har tänkt mig att måla mitt furugolv i köket med nån högblank vit golvfärg. Tror det blir snyggast om man antingen målar ned i springorna alternativt nåtar golvet innan målning.
 
Nåtar ? vad är det / n00b
 
defrost skrev:
Nåtar ? vad är det / n00b
Du "fogar" igen springorna med en speciell massa för att få ett slätt golv. Ifall det är en möjlighet för dig, tänk på att välja en slipbar nåtning.
 
¤ akila ¤ skrev:
Du "fogar" igen springorna med en speciell massa för att få ett slätt golv. Ifall det är en möjlighet för dig, tänk på att välja en slipbar nåtning.


Aha ! tack !!

Hur blir hållfastigheten på ett målat golv ? blir inte det glansiga matt snabbt ?
 
Beror på skoval... Golfspikskor=ja, mockasiner=nej. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.