14 395 läst · 24 svar
14k läst
24 svar
Hjältevadshus 60/70-tal
Har någon av är här i tråden, liknande planlösning? är främst intresserad av vardagsrumsdelen som vi kommer inom snar framtid vilja göra i ordning. Idag är köket ett separat rum och resten är vardagsrum ihop med entréhallen. Totalyta på den”nedre delen” av övervåningen cä ca 70m2 och det som är intressant här är att det går att öppna upp helt o hållet men då blir frågan hur man nyttjar den enorma ytan bäst..
Vi går nu med tanken med att anlita en arkitekt som kan hjälpa oss med lite olika planlösninga- och möbleringsförslag. Anledning till detta är att både jag och frugan har ju fastnat i ett alternativ som egentligen inte skiljer sig så mycket från det vi har idag(endast större delen av väggen mellan kök och vr blir borta dock resten av ytan kommer vi inte kunna nyttja bättre eller på något annat sätt)...
Som sagt aalla förslag ideér samt liknande erfarenheter tas tacksamt emot.
Vi går nu med tanken med att anlita en arkitekt som kan hjälpa oss med lite olika planlösninga- och möbleringsförslag. Anledning till detta är att både jag och frugan har ju fastnat i ett alternativ som egentligen inte skiljer sig så mycket från det vi har idag(endast större delen av väggen mellan kök och vr blir borta dock resten av ytan kommer vi inte kunna nyttja bättre eller på något annat sätt)...
Som sagt aalla förslag ideér samt liknande erfarenheter tas tacksamt emot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Vi har i princip exakt samma, jag ska ta mig lite tid i veckan och posta lite bilder på nu läge och funderingar!
Vi har i princip exakt samma, jag ska ta mig lite tid i veckan och posta lite bilder på nu läge och funderingar!
T Tremoten skrev:
Är det någon som har koll på om det är självbärande takstolar? Har nyss köpt ett hus likt dom här uppe som är
Byggt 1970
Byggt 1970
våra takstolar kunde nog klassats som självbärande om man bara kollade till konstruktion osv.. men vi hade en konstruktör ute som kollade för att riva en bärande vägg och behövde stärka upp med balk och pelare. Vad vill du göra?M MickeJohansson79 skrev:
Hej, inspirerande bilder och kul att se. Lite nyfiken om ni gjort något med kök/vardagsrum?K kizamal skrev:Har någon av är här i tråden, liknande planlösning? är främst intresserad av vardagsrumsdelen som vi kommer inom snar framtid vilja göra i ordning. Idag är köket ett separat rum och resten är vardagsrum ihop med entréhallen. Totalyta på den”nedre delen” av övervåningen cä ca 70m2 och det som är intressant här är att det går att öppna upp helt o hållet men då blir frågan hur man nyttjar den enorma ytan bäst..
Som sagt aalla förslag ideér samt liknande erfarenheter tas tacksamt emot.[bild]
Liknande trådar
-
Hjältevadshus från tidigt 60-tal
Hustillverkare -
Vanliga fel i 60-/70-talshus
Byggmaterial & Byggteknik -
Klarar golvet i en 70-tals villa med krypgrund 600kg badkar?
Badrum -
Vatten- och avloppsledningar i 60- och 70-talshus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Tapeter från 40, 50, 60 och 70-talen
Artikelkommentarer