Hej!



Har försökt googlat och läst tester vad som är mest prisvärt. Kommit fram till följande alternativ:



Alternativ 1. Siemens extraKlasse WG54G2F1DN 1400 v/min
Kan köpas lokalt och stöjder då handlaren i stan.

Pris: 9590kr (prutad från 11 990kr)

Energiklass: A
Steamfunktion
I-dos
5års garanti.

--------------------------------------------------

Alternativ 2. Från Bosch Outlet - Serie 8 Tvättmaskin, frontmatad 9 kg 1400 v/min WAV28KHPSN - Tillverkad i Tyskland, väger dock bara 74kg

Pris: 9399kr + 10% rabattkod. Fraktfri leverans.

Energiklass: A
Verkar vara extra allt
4-D Wash
I-dos
vanlig garanti direkt genom bosch
wifi
massa program
Äldre modell pgr av outlet?
--------------------------------------------

Alternativ 3. Från Bosch Outlet - Serie 8 Tvättmaskin, frontmatad 10 kg 1600 v/min WAX02KB1SN - Tillverkad i Tyskland, väger 82kg, 70L trumma
Liknande som ovanför förutom sämre energiklass och inget wifi. Dock större trumma och eventuellt rejälare med tanke på vikten?
vanlig garanti direkt genom bosch
Äldre modell pgr av outlet?

Pris: 9299kr + 10% rabattkod.
 
Redigerat:
Är en bosch series 8 made in Germany så pass mycket bättre att det är ett betydligt bättre val?
 
Jag köpte förra året en maskin som är snarlik ditt alternativ 3. Den är bra och det är ett bra pris du har. Jag fick dock 5 års garanti på min där jag köpte. Jag uppskattar stor trumma. Energiklassningen vet jag inte vad den är värd då vi nästan aldrig kör ”eko” programmet som tar över fyra timmar.
 
A
F forell88 skrev:
Är en bosch series 8 made in Germany så pass mycket bättre att det är ett betydligt bättre val?
den är robustare helt enkelt
 
Jag skulle ta en tysk. Var finner man rabattkod till Bosch outlet?
 
Ah har förstått det av alla trådar här och på andra forum. Tillräckligt robust att man vågar skippa
R reez skrev:
Jag skulle ta en tysk. Var finner man rabattkod till Bosch outlet?
Trots jag blir utan 5 års garanti?

återkommer med koden så fort jag har tid att gå till datorn ☺️
 
R reez skrev:
Jag skulle ta en tysk. Var finner man rabattkod till Bosch outlet?
BENIFY10
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.