C
filimon-danopoulos filimon-danopoulos skrev:
Jag prioriterar också möjlighet att få den reparerad på verkstad.
Ja, det kan ju absolut vara en faktor, men oftast inte något stort problem om man inte bor väldigt ödsligt. Eftersom jag anar en viss priskänslighet här bör man dock vara uppmärksam på att verkstadsbesök kan bli väldigt dyrt. Så man inte glömmer bort den kostnaden. Finns rätt mycket pengar att spara på att skruva själv.
filimon-danopoulos filimon-danopoulos skrev:
Har du tagit högt gräs med den någon gång?
Det är absolut inget problem, jag har kört halvmeterhögt gräs med Ridern. Den gillar det inte, men man får köra långsamt.
 
C cpalm skrev:
Ja, det kan ju absolut vara en faktor, men oftast inte något stort problem om man inte bor väldigt ödsligt. Eftersom jag anar en viss priskänslighet här bör man dock vara uppmärksam på att verkstadsbesök kan bli väldigt dyrt. Så man inte glömmer bort den kostnaden. Finns rätt mycket pengar att spara på att skruva själv.

Det är absolut inget problem, jag har kört halvmeterhögt gräs med Ridern. Den gillar det inte, men man får köra långsamt.
Priskänslig vet jag väl inte, har inte 100 000 över för det här ändamålet bara. Frågan kommer mest från att det säljarna/reklamen säger är ju för att jag ska köpa så dyrt som möjligt.

Har fått ett pris på 49 500 för en Husqvarna 214tc med klippagregat, plog och kedjor vilket känns överkomligt.

Dock blir jag skeptisk till om det verkligen passar. Jag bör nog egentligen ha en avsevärt större maskin om jag ska ha marginaler i klippningen men det har jag nog inte riktigt råd med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.