Y Ylva Andersson skrev:
ja fy satan, tanten fick åka och köpa mer betong, blev lite panik på slutet, nästa gång köper jag dubbelt upp och lämnar tillbaka det som blir över :)

behöver jag täcka över gjutningen eller ska jag låta det vara och vattna senare ikväll och några dagar framåt?

och hur länge ska jag låta formen sitta kvar?

tack för all hjälp ni är hjältar :)
Jag skulle täcka över direkt och sedan vattna i morgon bitti. Jag täckte med plast och vattnade dagligen i någon vecka, men det är nog att överdriva för en enkel trappa.

• Gilla
Ylva Andersson
  • Laddar…
Y
halper halper skrev:
Jag skulle täcka över direkt och sedan vattna i morgon bitti. Jag täckte med plast och vattnade dagligen i någon vecka, men det är nog att överdriva för en enkel trappa.
ok, då ska jag göra det! Tack

Y
Kan jag riva formen idag eller ska jag låta den sitta kvar några dagar till?

Går nog utmärkt att riva den idag.

Y
halper halper skrev:
Går nog utmärkt att riva den idag.
när jag rivit formen, ska jag täcka trappan i plast eller räcker det med att jag vattnar den några gånger per dag?
Eller kanske låta vattenspridaren gå över den?

K
Y Ylva Andersson skrev:
när jag rivit formen, ska jag täcka trappan i plast eller räcker det med att jag vattnar den några gånger per dag?
Eller kanske låta vattenspridaren gå över den?
Har du plast gör det inget om du täcker över den, ger lite bättre resultat och tar något längre tid att brinna. Vattna någon gång per dag om plasten ligger på.

• Gilla
Ylva Andersson
  • Laddar…
K kniv skrev:
Har du plast gör det inget om du täcker över den, ger lite bättre resultat och tar något längre tid att brinna. Vattna någon gång per dag om plasten ligger på.
Spelar nog lite roll men om det är soligt skulle jag täckt. Avdunstar rätt fort annars

• Gilla
Ylva Andersson
  • Laddar…
K
halper halper skrev:
Spelar nog lite roll men om det är soligt skulle jag täckt. Avdunstar rätt fort annars
Absolut, ligger solen på så får man vattna mera och täcka över

• Gilla
Ylva Andersson
  • Laddar…
Y
Såhär blev slutresultatet, ganska så nöjd faktiskt. Visst, proffs hade hånat trappan men vi är nöjda :)
Tack för all hjälp <3

• Nybyggd trappa i betong på en gräsmatta framför ett stenparti, med bostadshus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd betongtrappa med fyra steg på en sluttande bergstomt, med byggmaterial i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nybyggda trappsteg i betong längs en sluttning som användaren är nöjd med, omgiven av gräs och sten.
    Skapa konto
  • Gilla
eriksaaf och 6 till
  • Laddar…
Y Ylva Andersson skrev:
Såhär blev slutresultatet, ganska så nöjd faktiskt. Visst, proffs hade hånat trappan men vi är nöjda :)
Tack för all hjälp <3
Bra jobbat, blev snyggt

• Älska
Ylva Andersson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.