E_interiör
Hej!
Har en diskmaskin namn Rengöra från Ikea som har sen i julas visat felkod H när vi ska köra ett diskprogram.
Enl Ikeas kundtjänst var det konstigt för att bara felkod H har dom aldrig hört tala om.
Jag skulle bli kontaktad av en tekniker men det samtalat har jag ej fått.
Bryter jag strömmen och startar den igen så funkar den ett några veckor sen börjar den med felkoden igen.
Har någon haft samma problem???
Den är bara ca 6 månader.
 
  • Diskmaskinens frontpanel med kontrollknappar och digital display som visar en ikon och tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
det är över tio år sedan denna modell såg dagens ljus
H finns inte som felkod
men det kan ju betyda att EOL har uppnåtts....
 
E_interiör
electroluxaren skrev:
det är över tio år sedan denna modell såg dagens ljus
H finns inte som felkod
men det kan ju betyda att EOL har uppnåtts....
Va??
Förstår inte vad du menar🤷🏼‍♀️
 
Men IKEA säljer den fortfarande.
Och det finns visst en felkod som heter/börjar på H.

Har TS försökt att få fram en siffra med hjälp av någon av knapparna? Vad säger manualen?
Söker man på fekoden och maskinnamnet, kan det vara ett vattenproblem, in eller ut.
Är silen ren och tömd? Snurrar impellen som den ska nere vid silens botten?

Men om maskinen bara är ca 6 månader, så är det nog bäst att få hem en tekniker som kan hitta felet, Ikea använder externa servicetekniker, så det kan nog tyvärr ta en kortare tid.
Det är nog skäl att använda Garantin i detta fall.

Men om maskinen ändå fungerar igen några veckor efter att den blir strömlös, så kan det lika gärna vara ett fel på ett kretskort/relä eller så.
 
A
L Laso2 skrev:
Men IKEA säljer den fortfarande.
Och det finns visst en felkod som heter/börjar på H.

Har TS försökt att få fram en siffra med hjälp av någon av knapparna? Vad säger manualen?
Söker man på fekoden och maskinnamnet, kan det vara ett vattenproblem, in eller ut.
Är silen ren och tömd? Snurrar impellen som den ska nere vid silens botten?

Men om maskinen bara är ca 6 månader, så är det nog bäst att få hem en tekniker som kan hitta felet, Ikea använder externa servicetekniker, så det kan nog tyvärr ta en kortare tid.
Det är nog skäl att använda Garantin i detta fall.

Men om maskinen ändå fungerar igen några veckor efter att den blir strömlös, så kan det lika gärna vara ett fel på ett kretskort/relä eller så.
Det roliga är att den från början var en electrolux men numera är en indeskit.
Kan inte hitta några felkoder som börjar på H för indeskit.
men med tanke på plattformen är det troligast att diskpumpsmotorn är skit
 
E_interiör
L Laso2 skrev:
Men IKEA säljer den fortfarande.
Och det finns visst en felkod som heter/börjar på H.

Har TS försökt att få fram en siffra med hjälp av någon av knapparna? Vad säger manualen?
Söker man på fekoden och maskinnamnet, kan det vara ett vattenproblem, in eller ut.
Är silen ren och tömd? Snurrar impellen som den ska nere vid silens botten?

Men om maskinen bara är ca 6 månader, så är det nog bäst att få hem en tekniker som kan hitta felet, Ikea använder externa servicetekniker, så det kan nog tyvärr ta en kortare tid.
Det är nog skäl att använda Garantin i detta fall.

Men om maskinen ändå fungerar igen några veckor efter att den blir strömlös, så kan det lika gärna vara ett fel på ett kretskort/relä eller så.
Får ringa igen om tekniker.
Jag har rengjort och allt.
Precis felkod som börjar på H finns men inte bara H som felkod…enl service center på Ikea var det underligt. Hon var noga med att berätta att vi får stå för hela konstaden om det är någon fel vi har skapat…
Men tror inte detta är något fel som ej vi har kunna orsaka.
Dessutom läste jag att maskinen ska öppna sig själv efter alls disk-program men det gör den bara i ett program inte alla diskprogram. Trodde det skulle vara så.
Så arg att den är så piss!! Det ända vi valde från Ikea var ugn, micro och disk. Valde medvetet bort häll och kyl och frys och fläkt för jag ej varit nöjd med Ikeas vitvaror i tidigare hem.
 
A
E_interiör E_interiör skrev:
Får ringa igen om tekniker.
Jag har rengjort och allt.
Precis felkod som börjar på H finns men inte bara H som felkod…enl service center på Ikea var det underligt. Hon var noga med att berätta att vi får stå för hela konstaden om det är någon fel vi har skapat…
Men tror inte detta är något fel som ej vi har kunna orsaka.
Dessutom läste jag att maskinen ska öppna sig själv efter alls disk-program men det gör den bara i ett program inte alla diskprogram. Trodde det skulle vara så.
Så arg att den är så piss!! Det ända vi valde från Ikea var ugn, micro och disk. Valde medvetet bort häll och kyl och frys och fläkt för jag ej varit nöjd med Ikeas vitvaror i tidigare hem.
Inte lätt att veta men indesit skall man hålla sig långt borta ifrån
 
E_interiör E_interiör skrev:
Hej!
Har en diskmaskin namn Rengöra från Ikea som har sen i julas visat felkod H när vi ska köra ett diskprogram.
Enl Ikeas kundtjänst var det konstigt för att bara felkod H har dom aldrig hört tala om.
Jag skulle bli kontaktad av en tekniker men det samtalat har jag ej fått.
Bryter jag strömmen och startar den igen så funkar den ett några veckor sen börjar den med felkoden igen.
Har någon haft samma problem???
Den är bara ca 6 månader.
Hur gick det med detta? Vi har precis samma problem med vår helt nya maskin. Inte kunnat köra en enda gång. Ringde rörmokaren som sa att han kontrollerar att det kommer vatten i röret till maskinen så borde inte vara där felet är.
 
E_interiör
Hej! Det var inte maskinen det var fel på alls, utan det var den trådlösa diskmaskins- avstängningen som vi behövde starta om. Fick ta loss hela höljet och göra en omstart. Vet inte om ni har en sådan men om ni har en sådan till er maskin så gör en omstart på den.
 
E_interiör E_interiör skrev:
Hej! Det var inte maskinen det var fel på alls, utan det var den trådlösa diskmaskins- avstängningen som vi behövde starta om. Fick ta loss hela höljet och göra en omstart. Vet inte om ni har en sådan men om ni har en sådan till er maskin så gör en omstart på den.
Tack! Det var ett lock kvar i blandaren hos oss som hindrade vattnet. Skönt att det löst sig för båda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.