Tjena!
Har två av detta handtag på ett vikparti men den ena gick av.

Har lagt ca 3tim på att försöka hitta ett liknande men utan resultat.
Någon som vet vart man finner detta eller liknande?

Det behöver vara lika platt annars tar det i när man öppnar och viker ut dörrarna

Tack på förhand!
 
  • Platt dörrhandtag på ett vikparti, kromfinish, fastskruvat på en vit trädörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard Groth Rickard Groth skrev:
Tjena!
Har två av detta handtag på ett vikparti men den ena gick av.

Har lagt ca 3tim på att försöka hitta ett liknande men utan resultat.
Någon som vet vart man finner detta eller liknande?

Det behöver vara lika platt annars tar det i när man öppnar och viker ut dörrarna

Tack på förhand!
Hej och välkommen till forumet!

Handtaget hette Fix 24. Det har tyvärr utgått, och går vad jag vet inte att få tag i längre 😢
Mitt bästa tips till dig är att ersätta handtaget med en täckbricka, till exempel Assa 1857T, och använda ett löst handtag, i så fall Assa 51.

https://www.laskompaniet.se/product/bricka-1857t

Länken går till ett exempel på butik som säljer dessa. Jag har ingen erfarenhet av butiken.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Handtaget hette Fix 24. Det har tyvärr utgått, och går vad jag vet inte att få tag i längre 😢
Mitt bästa tips till dig är att ersätta handtaget med en täckbricka, till exempel Assa 1857T, och använda ett löst handtag, i så fall Assa 51.

[länk]

Länken går till ett exempel på butik som säljer dessa. Jag har ingen erfarenhet av butiken.
Det förklarar saken.
Tack Stefan! Då får jag gå det hållet istället. :)
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Som @Stefan Bengtsson nämnt så är det Fix 24 i bild lägger till information ur fix-katalogen.
Produktblad för handtag till fönster och luckor inkluderar bilder, tekniska ritningar och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan även testa att ringa runt till olika tillverkare/försäljare av vikpartier och fråga om de har ett motsvarande handtag.
Exempel jag hittade vid en sökning där handtaget är av liknande modell.
https://www.willabgarden.se/produkt...95-manoverhandtag-och-cylinderlas-pa-insidan/
https://www.willabgarden.se/produkt...overhandtag-och-cylinderlas-pa-in-och-utsida/
 
Redigerat:
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Som @Stefan Bengtsson nämnt så är det Fix 24 i bild lägger till information ur fix-katalogen.
[bild]
Vet du om det finns någon efterträdare? Det handtaget var ju fult och oergonomiskt, men det fyllde en funktion.


Edit: ser nu att du länkat till några, men dom var dyra rackare!
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Vet du om det finns någon efterträdare? Det handtaget var ju fult och oergonomiskt, men det fyllde en funktion.


Edit: ser nu att du länkat till några, men dom var dyra rackare!
Det jag länkade är endast för bilden det angivna priset är tillägg för att få låsbara partier när man beställer nya partier.
Jag vet att de finns handtag i europa med samma funktion men det krävs en del sökningar för att finna dem, jag har ingen anteckning jag snabbt kan ta fram.
Jag har för en del år sedan beställt vita pulverlackade till en kund men jag minns inte var jag beställde ifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.