146 063 läst · 1 120 svar
146k läst
1,1k svar
Har folk inga lån?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 273 inlägg
För mig säger det en del om det företag som rekryterar att de valt att lägga upp en rekrytering på detta sett.Alfredo skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 273 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Har man gått 2 veckor på en 180 p utbildning, dvs en utbildning på 6 eller 9 terminer beroende på när, så får man skulle jag aldrig skriva att jag gått där. Om jag istället har gått alla kurser men har en eller två tentor kvar kvar så är ser jag inget problem att säga att man gått utbildningen, däremot skriver man inte att man tagit examen om man inte gjort det.Alfredo skrev:
Om du bara skriver att du gått en civilingenjörsutbildning utgår jag ifrån att du även har examen från den utbildningen.Fairlane skrev:
Men visst, är du mycket tydlig med att du inte avsluta utbildningen med examen på normalt sätt är det naturligtvis inget fel att tala om i vilken grad du genomfört den.Fairlane skrev:
Men skulle jag få en känsla av att någon försöker slira på sanningen hamnar vederbörande omgående i samma fack som övriga med otur.
Det där är på pricken mitt CV under tiden jag var yrkesverksam.😎J JohanLun skrev:en på mitt jobb har inte formell examen men är extremt nyfiken och intresserad och läser in sig på ämnen och snappar upp saker på möten - och har som många säkert gjort, varit teknikintresserad, fixat med saker, byggt elektronik, programmerat osv under sin uppväxt. Han är nog den som kan mest på jobbet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Det verkar inte räcka att föräldrarna är födda i sverigeM Markarbetaren skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Om jag skriver att jag har läst linje X på utbildningscenter Y så får du dra vilka slutsatser du vill.Alfredo skrev:
Jag tror inte någon skriver så, man håller sig till sanningen utan att specificera exakt.Alfredo skrev:
Tja, trots min otur så har det gått väldigt bra. Man får rekommendationer, man blir headhuntad, man visar vad man gjort de sista 20 åren. Ytterst få bryr sig om ifall det saknas 5 poäng till examen. Är det viktigt för anställningen så går det utmärkt att ställa upp det kravet.Alfredo skrev:
Resonerar du på samma sätt om du säger att du läst en bok? Hur många kapitel kan man hoppa över och ändå säga att man läst den?Fairlane skrev:
Håller för övrigt med om att betyg/examensbevis aldrig efterfrågas, vilket är surt för vissa av oss 🤣
Det är nog en bra idé. Recensioner kan ge bra information.AndersMalmgren skrev:
Tar du med kritiska omdömen också, som balans?
Varför skriver du om dig själv i tredje person?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg