Hejsan.
Van en auktion på ett litet förråd på en auktionssida. Fick mail om att jag vunnit och att varan blev att kosta 2500kr. Fick idag hem fakturan och får då se att dom lagt på 1495 i fraktkostnad. Vad jag kan la och se, så finns det inget skrivet om att frakt skulle tillkomma, varken i auktionsbeskrivningen eller i mailet jag fick. Frågan är nu om dom får göra så här?? Eller får är väl snälla djur på Gotland, men vad säker juridiken om detta??
MvH

Har nu setat och lusläst allt och hittade under en liten knapp som handlade om sidan, där stog det att alla hade rätt att ta ut frakt om det inte stog något i objektet...

Så nu vet jag det. Allt klart slutet dyrt......
 
Redigerat:
hsd
Du får kolla auktionvillkoren,det vanliga är att eventuella fraktkostnader står köparen för
Det finns en uppsjö av kostnader som kan tillkomma vid auktionsköp
KOLLA ALLTID VILLKOR FÖRE BUDGIVNING
 
Utan att veta vilka villkor som gällde så är det omöjligt att svara på om det är rätt eller inte.
 
Du hade rätt. Men det stod inte under leverantörens uppgifter, utan det stod med i uppgifterna om själva sidan. Men men, man lär så länge man lever. Bara betala och se glad ut :)
 
De flesta normala auktionssidor fungerar ju som så att det är default att man hämtar själv. I övrigt tar de oftast ut en väl tilltagen fraktavgift eftersom det många gånger ligger utanför deras område.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.