M Madd19 skrev:
Husen ligger på så sätt att jag inte kan sätta upp ett skydd som tar bort deras ljus. Det jag mest undrade med denna tråden var om det verkligen är okej med att en grannes ljus lyser in till oss så vi både blir bländade och synliga på kvällar och nätter. Självklart drar jag ner persiennerna. Men det är så synd att man ska behöva göra det varje kväll när det egentligen inte skulle behövas.

Men förstår ju nu efter denna tråden att det bara är att acceptera läget.

Vi har bott bredvid grannen i ett antal år nu. Och angående att vi inte kan prata med grannen om problemet är för att det helt enkelt inte går längre, pga många olika orsaker sen tidigare. Det har successivt blivit att vi tagit avstånd till dom pga hur dom är, beter sig och hur dom alltid ser sig själva att alltid ha rätt i allt. Det finns så mycket att skriva om dom om vad dom gjort, vad dom förstört och ljugit om saker och ting. Men det är detaljer jag inte vill gå in på här.

Förstår att du tycker som du gör. Men du vet ju heller inget om allt runtomkring :)
Spelar egentligen inte någon roll vad sakfrågan består av så länge ev. grannar bara sätter sig själv i första rum utan hänsyn till att det stör andra.

Vissa grannar är inte talbara och så fort deras görande och låtande mot vanligt folk dyker upp i detta forum så tror folk att det är Ts det är fel på. Tills ni själva får uppleva dessa grannar så var ödmjuka i ert sätt att tilltala forumets medlemmar. Det är lätt att sitta å spela Allan framför datorn.

• Gilla
  • Haha
mabr006 och 6 till
  • Laddar…
M
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Spelar egentligen inte någon roll vad sakfrågan består av så länge ev. grannar bara sätter sig själv i första rum utan hänsyn till att det stör andra.

Vissa grannar är inte talbara och så fort deras görande och låtande mot vanligt folk dyker upp i detta forum så tror folk att det är Ts det är fel på. Tills ni själva får uppleva dessa grannar så var ödmjuka i ert sätt att tilltala forumets medlemmar. Det är lätt att sitta å spela Allan framför datorn.
Så ett forums medlem, är alltid den som har rätt i detta avseende, trots att just trådis är en sådan individ som dels stör sig på grannens fasadbelysning, att grannen utnyttjar deras asfalt + allt övrigt som har hänt de emellan, som tom omöjliggör en vuxen konversation.

Därutöver gnäller om det på detta forum i mer än en tråd, utan att vilja ta del av eller kolla upp de råd/tips/möjligheter, som ges. Det är alltså denna granne vi ska välja att tro på, är den som är problemet i deras relation? Skulle vara ödmjuk, om jag trodde att det var grannen som är problemet.

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
M Mrjayser skrev:
Så ett forums medlem, är alltid den som har rätt i detta avseende, trots att just trådis är en sådan individ som dels stör sig på grannens fasadbelysning, att grannen utnyttjar deras asfalt + allt övrigt som har hänt de emellan, som tom omöjliggör en vuxen konversation.

Därutöver gnäller om det på detta forum i mer än en tråd, utan att vilja ta del av eller kolla upp de råd/tips/möjligheter, som ges. Det är alltså denna granne vi ska välja att tro på, är den som är problemet i deras relation? Skulle vara ödmjuk, om jag trodde att det var grannen som är problemet.
Om man vill kunna rå sig själv på sin tomt och i sitt hus utan att grannar inkräktar med störningar och har påtalat det till sina grannar och de inte bryr sig så ser jag ingen anledning till att man inte kan ta upp det i en eller flera trådar. Folk behöver ventilera saker de känner frustration över. De goda råden kan inte alltid implementeras på rådande situationer på grund av utformning av hus/tomt eller kostnader. Det känns säkert skönt att få skriva av sig och känna sig synliga i den situation de befinner sig. Tyvärr måste man försöka vara anonym då vissa personer drar igång en ren vendetta emot en del trådstartare som inte menat något annat än att få lufta sig. De vill ha så mycket info som möjligt vilket kan kännas obekvämt för Ts som ser sin tråd kölhalas då de inte ger den nyfikne så mycket info som denne vill ha. Då börjar misstankarna om att något är skumt. Då ångrar folk att de överhuvudet taget startade tråden och undviker att svara i den.

Man måste inte göra en struts av en fjäder.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
M
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Om man vill kunna rå sig själv på sin tomt och i sitt hus utan att grannar inkräktar med störningar och har påtalat det till sina grannar och de inte bryr sig så ser jag ingen anledning till att man inte kan ta upp det i en eller flera trådar. Folk behöver ventilera saker de känner frustration över. De goda råden kan inte alltid implementeras på rådande situationer på grund av utformning av hus/tomt eller kostnader. Det känns säkert skönt att få skriva av sig och känna sig synliga i den situation de befinner sig. Tyvärr måste man försöka vara anonym då vissa personer drar igång en ren vendetta emot en del trådstartare som inte menat något annat än att få lufta sig. De vill ha så mycket info som möjligt vilket kan kännas obekvämt för Ts som ser sin tråd kölhalas då de inte ger den nyfikne så mycket info som denne vill ha. Då börjar misstankarna om att något är skumt. Då ångrar folk att de överhuvudet taget startade tråden och undviker att svara i den.

Man måste inte göra en struts av en fjäder.
Nej men det är ju precis vad trådis har gjort, när han gnäller över att grannen har fräckheten att slita på asfalten på hans garageinfart.

Vore klart mkt bättre för forumet, om såna här trådar aldrig startas upp till att börja med, men det det är uppenbart att det finns folk där ute i Svedala, som behöver hjälp med att andas.

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M Mrjayser skrev:
Nej men det är ju precis vad trådis har gjort, när han gnäller över att grannen har fräckheten att slita på asfalten på hans garageinfart.

Vore klart mkt bättre för forumet, om såna här trådar aldrig startas upp till att börja med, men det det är uppenbart att det finns folk där ute i Svedala, som behöver hjälp med att andas.

Andas bör man, annars dör man. ;)

hsd
M Mrjayser skrev:

Om Du hade läst och förstått ts inlägg ,och ev. det andra, om grannen skulle Du inte klanka på henne.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 3 till
  • Laddar…
M
Jag har läst det trådis skriver, men det förändrar absolut inte det jag tycker.

Hade du läst tråden, skulle det vara bra svårt för dig att missa. :crysmile:

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M Mrjayser skrev:
Jag har läst det trådis skriver, men det förändrar absolut inte det jag tycker.

Hade du läst tråden, skulle det vara bra svårt för dig att missa. :crysmile:
Ägna dig åt att dela ut skrattemojis istället, det verkar du vara bättre på än läsförståelse.
Läs igenom trådarna en gång till.

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Personligen anser jag att ”skrattemojis” överhuvudtaget inte hör hemma när någon ställer en seriös fråga på forumet. Det är respektlöst och förminskande. Undantaget om någon uppenbarligen lägger in ett skämt eller en rolig historia. Kan man inte bemöta på ett moget sätt med respekt så behöver man inte kommentera.

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
M
N nissebrun skrev:
Personligen anser jag att ”skrattemojis” överhuvudtaget inte hör hemma när någon ställer en seriös fråga på forumet. Det är respektlöst och förminskande. Undantaget om någon uppenbarligen lägger in ett skämt eller en rolig historia. Kan man inte bemöta på ett moget sätt med respekt så behöver man inte kommentera.
En idiotisk fråga eller tips, är helt klart ok att ge en skrattemoji åt, precis som det är lika berättigat att ge en tumme upp åt en bra fråga, eller tips.

Att ta åt sig av emojis, är nog förärat den äldre generationen av individer. :rofl:

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ägna dig åt att dela ut skrattemojis istället, det verkar du vara bättre på än läsförståelse.
Läs igenom trådarna en gång till.
Så länge jag har du som håller koll på vad jag gör på nätet, kommer jag att klara mig finfint. Tack för att du got my back!

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M Mrjayser skrev:
Så länge jag har du som håller koll på vad jag gör på nätet, kommer jag att klara mig finfint. Tack för att du got my back!
Varsågod!

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
P
M Mrjayser skrev:
Det är alltså denna granne vi ska välja att tro på, är den som är problemet i deras relation? Skulle vara ödmjuk, om jag trodde att det var grannen som är problemet.
Fråga gärna TS granne om dennes syn på saken. Tills du har berättat om det för oss så tycker jag att vi håller oss till TS berättelse. Allt annat är tämligen meningslöst.

• Gilla
GlennB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.