Hur hanterar jag grannen?

• Antal röster
    1 007
P
Fury Fury skrev:
Då är allt helt ok, du gör fel men tycker att du gör rätt. Ungefär som de som parkerar på handikapp-parkering med ursäkten "Jag ska bara..." :poop:
Alla som parkerar på en hankapparkering är handikappade på något sätt.

W weido skrev:
Vet inte hur jag ska hantera det, vill inte skapa dålig stämning men grannens hund bajsar 2-3 dm utanför vår tomt varje dag och de plockar aldrig upp det. Mellan våra tomter finns en allmänning på cirka 15m och de låter alltid sin hund bajsa precis vid vår sida, inte deras egen.

Till saken här att jag har fyra mindre barns om springer ut och in från vår tomt och på allmänningen och inte speciellt mysigt att få hundbajset på skorna.

Är inte alls bra på hantera sådant här och vill inte skapa dålig stämning, de har barn som leker med våra ibland. Ska man be dem sluta? Låtsas som ingenting? Sätta upp en skylt, bajsa inte här?

Vill gärna ha era råd.
Jag ska absolut köpa djurskrämma ljud på mitt tomt! Hundar kan inte springa över mitt tomt och lämna hundbajs. Jag köper sensorkännare med och auto-vattenspruta riktar på hundar.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
A
S Solhav skrev:
Jag ska absolut köpa djurskrämma ljud på mitt tomt! Hundar kan inte springa över mitt tomt och lämna hundbajs. Jag köper sensorkännare med och auto-vattenspruta riktar på hundar.
Vad har djuret gjort dig?
Och skriv inte bajsat på din gräsmatta eller tomt.. det är djurägarens ansvar...
Va inte dum på djuret.. det är oskyldigt..

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
S Solhav skrev:
Mycket effektivare att rikta mot människor!
De behöver inte gå så nära din tomt med sina djur :)

Människor (och många katter) tycker nog vattnet är obehagligare än just hundar iaf. Så resultatet bör bli bättre om det riktas mot människor (oftast de som gör fel).

• Gilla
weido
  • Laddar…
K
S Solhav skrev:
S Solhav skrev:
Vad för ger du dig på djuren? Vågar du inte ta det med ägarna ? Är ägarnas fel hundarna är oskyldiga vet du

• Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
A
K Krille_90_ skrev:
Vad för ger du dig på djuren? Vågar du inte ta det med ägarna ? Är ägarnas fel hundarna är oskyldiga vet du
Lättare att ge sig på djur än att riskera slag tillbaka.. jag hade hellre tagit fighten..
djur är oskyldiga, det är deras naturliga beteende. personer är sällan aggressiva om man inte retat upp dem först... Kanske är det vederbörande vet..

Jag är kattägare och tycker att sommartid en mjuk stråle med vatten skulle vara helt ok om en granne hade problem med min katt.

I fallet hund, om man antar ägaren rastar den och står och ser på, är det ju ägaren som bör se till att uppfostra hunden alternativt städa efter den.

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jag är kattägare och tycker att sommartid en mjuk stråle med vatten skulle vara helt ok om en granne hade problem med min katt.

I fallet hund, om man antar ägaren rastar den och står och ser på, är det ju ägaren som bör se till att uppfostra hunden alternativt städa efter den.
djurägaren har ansvaret oavsett.
Jag gör ingen skillnad alls mellan djur.
Har en hel del katter som pissar ner här..
Inget större med det... Jag får skylla mig själv... För att inte ställt undan..
Annars är det räven som gör det..

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Maskintok skrev:
djurägaren har ansvaret oavsett.
Jag gör ingen skillnad alls mellan djur.
Har en hel del katter som pissar ner här..
Inget större med det... Jag får skylla mig själv... För att inte ställt undan..
Annars är det räven som gör det..
Jo, men om grannen ogillar min katt så är det trots allt en pragmatisk lösning som inte skadar katten.

• Haha
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jo, men om grannen ogillar min katt så är det trots allt en pragmatisk lösning som inte skadar katten.
njo men varför använda vatten eller annat på den?
Ska jag använda vatten på mina grannar som jag inte gillar? ;)

Förstår vart du vill komma, men jag ser helst att man undviker att ge sig på djur.. människor som svarar med angrepp är helt okej att ta ut lite ilska på.. ;)

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
K
J JohanLun skrev:

Hur menar du med att uppfostra hunden? Ska du uppfostra den att den bara får göra sina behov på vissa ställen? Haha lycka till med det . Jag ser efter min hund och plockar upp när det behövs. Skulle någon rikta agg mot min hund pga något sånthär skulle jag bli jävligt arg . Min hund är mitt ansvar har man några problem ska man ta det med mig det är mitt ansvar allt min hund gör

• Haha
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
Hur menar du med att uppfostra hunden? Ska du uppfostra den att den bara får göra sina behov på vissa ställen? Haha lycka till med det . Jag ser efter min hund och plockar upp när det behövs. Skulle någon rikta agg mot min hund pga något sånthär skulle jag bli jävligt arg . Min hund är mitt ansvar har man några problem ska man ta det med mig det är mitt ansvar allt min hund gör
Nu pratar jag om katt och dessutom förutsatt att man pratar med ägaren. Katter går ju fritt och går att lära var den ska och inte ska skita.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
A
förstår inte vad folk gnäller över..
visst det är inte trevligt med hundskit när man kör röjarn för att trimma gräs..
Men det är inte ölburkar eller petflaskor heller.. dessa bitar som flyger upp skär rakt in i huden..

hundskit är bara att bära regnkläder, ta spolslangen, och lite såpa så är det klart..
klipper man gräset på allmänna ytor så blir det mindre begärligt för djur att uträtta sina behov där..

plockar man upp det man kan så är det helt okej för min del..
Röjde gräs en gång med en kollega..
kollegan hittade på en golfboll med sin r
såg.. det gjorde riktigt ont... Då är hundskit trevligare... bär plastvisir och tänk på hur man kör bara..

kliva i hundskit... Ja och?
Vatten och tvål... klart... är det såna hemska problem på en allmänning, ge fan i att vara där då tills marken är rensad...

K
J JohanLun skrev:
Nu pratar jag om katt och dessutom förutsatt att man pratar med ägaren. Katter går ju fritt och går att lära var den ska och inte ska skita.

du skrev ju så här.

Så du säger ju rakt ut att man ska uppfostra hunden. Hur menar du att det ska gå till? ägaren ska städa upp efter den så enkelt är det. För din kännedom. Är det stor skillnad på hund och katt.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Maskintok skrev:
förstår inte vad folk gnäller över..
visst det är inte trevligt med hundskit när man kör röjarn för att trimma gräs..
Men det är inte ölburkar eller petflaskor heller.. dessa bitar som flyger upp skär rakt in i huden..

hundskit är bara att bära regnkläder, ta spolslangen, och lite såpa så är det klart..
klipper man gräset på allmänna ytor så blir det mindre begärligt för djur att uträtta sina behov där..

plockar man upp det man kan så är det helt okej för min del..
Röjde gräs en gång med en kollega..
kollegan hittade på en golfboll med sin r
såg.. det gjorde riktigt ont... Då är hundskit trevligare... bär plastvisir och tänk på hur man kör bara..

kliva i hundskit... Ja och?
Vatten och tvål... klart... är det såna hemska problem på en allmänning, ge fan i att vara där då tills marken är rensad...
Skillnad stad och landsbygd. I ett villaområde där det dräller av hundar blir det snabbt mycket skit. Inte som en hundskit på 2km landsväg. Här går ibland ett hunddagis med 3 tjejjer med typ 12 hundar på varje tjej förbi. Kul att titta på, men mycket glad att de verkar sköta "skiten" exemplariskt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.