Hej!

Jag skall snart köpa in golvvärmeprylarna till källaren, och fram till nu har jag tänkt köra LK hela vägen. Men idag så hittade jag (via den här sidan såklart) golvvärmebutiken.se. De är betydligt billigare än "märkesgrejerna" från LK.

Frågan är om det är värt att lägga lite mer på att köpa "kvalitetsgrejer", eller om man bara betalar för namnet då? Det är ju liksom inte en reamotor vi talar om, utan en ståltub med några ventlier på...

Jag vet, "hur långt är ett snöre...". Men jag hade muspekaren på beställa-knappen för LK-grejorna, när eftertankens kranka blekhet plötsligt kom över mig... så jag skulle behöva lite opartiska inlagor för att stilla mina nerver inför beslutet.

Det bra med märkes grejor är att det är lättare att få tag på reservdelar om nåt skulle går sönder framöver.

L lostinsweden skrev:
Det bra med märkes grejor är att det är lättare att få tag på reservdelar om nåt skulle går sönder framöver.
Jo, det har slagit mig också. Dock så vet jag inte riktigt vad man skulle byta ut i en golvvärmefördelare, känns som att det är lika bra att byta ut hela rasket när något gått snett. Och ventlier och så sitter ju med standardgängor.

Jag sitter och funderar på precis samma sak. Törs man köpa tex slang och värmeplåtar från Golvvärmebutiken? Eller ska man hålla sig ett mer etablerat märke som tex LK? Shunt och fördelare har jag redan LK sedan tidigare.

Jag har i alla fall gjutit in ett par hundra meter slang från golvvärmebutiken och kopplat till en fördelare därifrån också. Lämnade allt monterat efter provtryckningen, fyllt med glykol. Jag får väl återkomma med hur det ser ut i vår när isen smält :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.