Moderator
· Stockholm
· 52 482 inlägg
En ytterligare indikation på att folien inte går ned i brunnen, är att det kladdats lim (tror jag det är) på brunnen. Om det vore rätt gjort borde allt lim finnas under folien, och inte kunna komma fram i kanten mot brunnen.H hempularen skrev:
Tack, tänkte precis detsamma.H hempularen skrev:
Jag får väl se vad han skriver i rapporten. Tyckte bes.man sa att den var ok.
Fattar inte hur man som yrkesman inte vet hur man skär runt en golvbrunn. Som amatör är det svårt att fårtså hur man kan vara så djävla nonchalant eller okunnig. Det är ju dessutom svårt att dölja sitt misstag i efterhand.
Ja, det var så jag tänkte också. Vi får väl se.K kniv skrev:
Här är bilder.
Där ser man att duken inte sitter fast i alla fall. Vad jag inte vet är om det är ok så. Ser inte bra ut enligt mig
Ja,det är oerhört trist.Excel skrev:
Varför inte bara göra som man ska från början.
Det där är 100% fel.Camilla Sandberg skrev:
Den övre är tätskiktsfolien och den undre är brunsmanschetten. Båda ska skäras betydligt närmare mitten och vikas ner och klämmas fast. Det som kommer kunna hända nu är att när/om det blir mycket vatten/stopp, så kan både vatten och fukt komma in under tätskiktet och ner i konstruktionen.
Häpnadsväckande att någon är villig att kallas sig proffs och påstå sig kunna hur man utför arbetet, men missa så fatalt på ett av de mest grundläggande stegen som i princip alltid är det första som besiktningsmän kontrollerar. Blir också konfunderad över den besiktningsman som sagt att detta är okej, för det är det definitivt inte. Rekommenderar er att byta, eller åtminstone ringa en annan och bara fråga gällande tätskikt och golvbrunn. Seriösa och kunna besiktningsmän kan definitivt ge er råd 5 min på telefon utan att debitera er.
Tack så mycket.K kniv skrev:Det där är 100% fel.
Den övre är tätskiktsfolien och den undre är brunsmanschetten. Båda ska skäras betydligt närmare mitten och vikas ner och klämmas fast. Det som kommer kunna hända nu är att när/om det blir mycket vatten/stopp, så kan både vatten och fukt komma in under tätskiktet och ner i konstruktionen.
Häpnadsväckande att någon är villig att kallas sig proffs och påstå sig kunna hur man utför arbetet, men missa så fatalt på ett av de mest grundläggande stegen som i princip alltid är det första som besiktningsmän kontrollerar. Blir också konfunderad över den besiktningsman som sagt att detta är okej, för det är det definitivt inte. Rekommenderar er att byta, eller åtminstone ringa en annan och bara fråga gällande tätskikt och golvbrunn. Seriösa och kunna besiktningsmän kan definitivt ge er råd 5 min på telefon utan att debitera er.
Ja, vad säger man.....badrummet verkar va en risk för fuktskador. Det är samma vid dörrkarm i våtzon 1 (inget tätskikt ut på karm) och fel lister. Inte fogat och man ser ut i nästa rum (springa) och lös gammal puts som faller.
Bes. Man skulle lämna rapport i tisdags men meddelade att han fått corona (testar man det nu?). Ja, jag håller på att kolla upp allting själv. Ja, det är nog ett bra tips från dig. Ska ringa och kolla på måndag.
Så trist och plågsamt!
Det har varit en resa.... att navigera sig i en bransch man inte behärskar. Alla regler och monteringsanvisningar etc