Nu har nästan alla korkar blivit den nya typen och jag kan konstatera att det finns bra korkar och det finns WAAAAAAAAGH-korkar.

• Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Den som kom på spill-korken är i alla fall helt korkad! Hur korkade de övriga korkarna är går att diskutera.

hsd
Snackstillverkaren OLW inför pant på sina chipspåsar.
Detta för att uppmuntra till att man sorterar rätt, enligt företaget själva.

hsd hsd skrev:
Snackstillverkaren OLW inför pant på sina chipspåsar.
Detta för att uppmuntra till att man sorterar rätt, enligt företaget själva.
Det är inte en pant man betalar när man köper chipspåsen, utan snarate en liten återbäring man kan få via appen Bower genom att scanna streckkoden. Många företag är redan anslutna utan att du har märkt någon skillnad. Oklart vad OLW får ut av det själva, de slipper ju inte förpackningsavgiften eftersom förpackningen sorteras och hanteras på samma sätt oavsett.

hsd
M mrsnhp skrev:
Det är inte en pant man betalar när man köper chipspåsen, utan snarate en liten återbäring man kan få via appen Bower genom att scanna streckkoden. Många företag är redan anslutna utan att du har märkt någon skillnad. Oklart vad OLW får ut av det själva, de slipper ju inte förpackningsavgiften eftersom förpackningen sorteras och hanteras på samma sätt oavsett.
Okej,Du menar att inte priset höjs iom. panten
Å andra sidan kan man svanna koden måånga gånger 🤓

hsd hsd skrev:
Okej,Du menar att inte priset höjs iom. panten
Å andra sidan kan man svanna koden måånga gånger 🤓
Precis. Det är dock begränsat hur mycket cashback man kan få per månad och störst ”summa” får man om man tar det som rabattkuponger på olika varumärken, så jag tyckte inte att det var värt besväret sist jag kollade.

Man måste tydligen dessutom ladda upp kvitto på att man har köpt just det varumärket senaste två veckorna 🙄 Typ ”panta” två valfria varor (scanna streckkod) och ladda upp kvitto på att du har köpt Sorunda korv, så får du en rabattkupong på 10 kr på just Sorunda korv. Det ser ut att vara ett begränsat urval med varumärken som ger rabattkuponger. Förhoppningsvis byter dom åtminstone regelbundet, för av de som finns just nu är det bara två som skulle kunna vara intressanta för mig.

hsd
Nä inte fasiken orkar man scanna i nån app, alla plastsopor åker i tunnans fack
Vem orkar att scanna kvitto, vem har kvar kvittot GAAAHHHH!!!!

I Ingenjör Jesper skrev:
Om någon av alla dessa kunde tala om NÄR jag behöver besikta skulle det ju iaf fylla ett syfte... Jag ser inte hur det är lönsamt att besikta 2 månader för tidigt med 100 kr rabatt 🤔 men så är jag ju inte heller ekonom...
Jag tycker det är lönsamt (Besikta)
Prissammanställning för kontrollbesiktning av släp med rabatt via kampanjkod, total kostnad 429 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Jag kommer aldrig bli klar.
Svetsad metallkonstruktion på verkstadsbänk med borr och andra verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Ledsen
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
wildeside
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
[bild]
Du hänger för mycket på forumet 😂

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
Gaaaaaaahhh
[bild]
Measure once cut twice 🙄

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Mikael_L
Gaaahh, var inte april förra månaden?
Bil täckt av snö i vad som verkar vara en vårmånad.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gaaahh, var inte april förra månaden?
[bild]
Rerun

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Två ATV:er parkerade i ett garage med verktyg och utrustning i bakgrunden.
Skapa konto

Gaaah! Skräckblandad förtjusning nu när kidzen ska ut med ATV:parken igen. Extremt roligt samtidigt som man vill linda in dom i bomull😂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.