1 095 314 läst · 11 220 svar
1095k läst
11,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Tyvärr gör inte de flesta det, och att minska mängden socker i dryck är vid sidan om rökning det som ger störst folkhälsovinst. Så, ju mer sötningsmedel desto mindre skatt att betalafgo skrev:
Problemet är när man inte vill ha sötningsmedel i sin dryck. Då har man snart inga alternativ utan är hänvisad till vatten (som jag älskar att dricka) eller inget alls.H hapazard skrev:
Om man tycker att sötningsmedel smakar ok finns det massvis alternativ. De ”vanliga” kan väl få vara vanliga?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 553 inlägg
Att minska sockerhalten är en sak. Folkhälsan blir bättre. Men blir folkhälsan bättre av att ersätta den minskade sockerhalten med konstgjorda sötningsmedel?H hapazard skrev:
Gaahhh! Inte slänga! Laga!Maria T skrev:
Gaaaaaaaahhhhhh !
(Eller attans orvar, som min kära mamma skulle sagt)
Min rara kompis, el-verktyget Slipmusen från Black & Decker gav upp
Slipade några kanter som fått "rinningar" på ett fönster jag målat, och plötsligt small det till, en eldslåga och brandlukt så jag drog ur sladd och slängde ut den stackars musen på stentrappan... förlåt.
Mycket nytta har du gjort i min glädje att renovera möbler och du har hängt med sen ca 2005, så jag tackar dig för lång och trogen tjänst och hoppas jag kan finna någon bra och passande min hand (artros).
Vila i frid, tack och hejdå, då
[bild]