tommib
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!

Elavbrott.

tommib tommib skrev:
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!

Elavbrott.
tur man lämnat området för lite skärgård istället, ser ut att ha poffat rejält någonstans….

richardtenggren
GAAAAAHHHH! För denna värme!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
GAAAHHHH!!!
Varför envisas de stora läsktillverkarna att minska mängden socker och ersätta med sötningsmedel??

Vill man ha läsk utan socker så köper man väl light/zero/max.

Dagens i-landsproblem.

• Gilla
moonsire och 7 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
GAAAHHHH!!!
Varför envisas de stora läsktillverkarna att minska mängden socker och ersätta med sötningsmedel??

Vill man ha läsk utan socker så köper man väl light/zero/max.

Dagens i-landsproblem.
Tyvärr gör inte de flesta det, och att minska mängden socker i dryck är vid sidan om rökning det som ger störst folkhälsovinst. Så, ju mer sötningsmedel desto mindre skatt att betala

H hapazard skrev:
Tyvärr gör inte de flesta det, och att minska mängden socker i dryck är vid sidan om rökning det som ger störst folkhälsovinst. Så, ju mer sötningsmedel desto mindre skatt att betala
Problemet är när man inte vill ha sötningsmedel i sin dryck. Då har man snart inga alternativ utan är hänvisad till vatten (som jag älskar att dricka) eller inget alls.
Om man tycker att sötningsmedel smakar ok finns det massvis alternativ. De ”vanliga” kan väl få vara vanliga?

• Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Dagens i-landsproblem.
Ja, för hög sockerkonsumtion är ett av de största i-landsproblemen.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, för hög sockerkonsumtion är ett av de största i-landsproblemen.
Ja, har man inga riktiga problem så. Att livsstilsproblem är något för andra än den enskilde att lösa antar jag är en politisk vattendelare som skär djupt någonstans mellan folkpartister och banjohögern.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Att minska sockerhalten är en sak. Folkhälsan blir bättre. Men blir folkhälsan bättre av att ersätta den minskade sockerhalten med konstgjorda sötningsmedel?

• Gilla
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gaaaaaaaahhhhhh !
(Eller attans orvar, som min kära mamma skulle sagt)

Min rara kompis, el-verktyget Slipmusen från Black & Decker gav upp :cry::cry:
Slipade några kanter som fått "rinningar" på ett fönster jag målat, och plötsligt small det till, en eldslåga och brandlukt så jag drog ur sladd och slängde ut den stackars musen på stentrappan... förlåt.
Mycket nytta har du gjort i min glädje att renovera möbler och du har hängt med sen ca 2005, så jag tackar dig för lång och trogen tjänst och hoppas jag kan finna någon bra och passande min hand (artros).

Vila i frid, tack och hejdå, då
[bild]
Gaahhh! Inte slänga! Laga! :D

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Gaahhh! Inte slänga! Laga! :D
Det är en Black&Decker. Dom slänger man redan innan dom gått sönder.

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
TommyC och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är en Black&Decker. Dom slänger man redan innan dom gått sönder.
Njae... nu är ju förvisso inte b&d bland de bästa maskinerna, men det är fortfarande dumt att slänga bort! Speciellt när den fyllt ett syfte angående användarens krav. :D Allt går att laga (det mesta iaf ;))

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Q
GAAAAHHHH, reklam

Gaah!

Trasig cylinderlås med avbruten nyckel och lossad skruv på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Säkert sista Biltemaköpet, säkert...

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Att minska sockerhalten är en sak. Folkhälsan blir bättre. Men blir folkhälsan bättre av att ersätta den minskade sockerhalten med konstgjorda sötningsmedel?
Ja! Överväldigande bevis därför.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.