11 635 läst · 98 svar
12k läst
98 svar
Fylla upp krypgrund med makadam?
Renoverare
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Nja jag tror du kommer svårt att få det tätt.
I annan del av huset har tidigare ägare lagt grus i skrevor lagt på plast och cement ovanpå. Bergklackar sticker upp på flera ställe. Det rinner nog lite vatten i skrevorna men i ingen fukt ovanpå.
Hus är byggt på 60 talet på en bergknalle i Bohuslän. Krypgrund med leca block.
I annan del av huset har tidigare ägare lagt grus i skrevor lagt på plast och cement ovanpå. Bergklackar sticker upp på flera ställe. Det rinner nog lite vatten i skrevorna men i ingen fukt ovanpå.
Hus är byggt på 60 talet på en bergknalle i Bohuslän. Krypgrund med leca block.
Renoverare
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Detta ser nästan ut som min källare.
Jag skall försöka gå ner i morgon och ta några foton.
Jag skall försöka gå ner i morgon och ta några foton.
Renoverare
· Västra Götaland
· 70 inlägg
@Lars Wi
Här kommer en bild hur jag gjorde.
Fyllde skrevor med makadam la på damduk och tejpade, gjorde storskillnad för mig.
Dammduk är dyrare än plast men håller bättre om du behöver krypa eller lägga grejer på den. Testa du har ju inte att förlora.
Här kommer en bild hur jag gjorde.
Fyllde skrevor med makadam la på damduk och tejpade, gjorde storskillnad för mig.
Dammduk är dyrare än plast men håller bättre om du behöver krypa eller lägga grejer på den. Testa du har ju inte att förlora.
Tack! Hur gjorde du med anslutningen mot det uppgjutna betonggolv?S Stugrenoverare skrev:
Renoverare
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Bilden blir lite platt men för mig går det skrevor från vänster till höger i bild. Där var det fuktigt och ibland blött och det är säkert fortfarande men makadamnen och dammduken stoppar att fukten går uppåt. Nu ser skrevorna mer ut som vågdalar.
Frammåt på bilden är det cementat men denna ligger lite högre än längre in så jag la duken så långt som det brukade vara fuktigt och lite till.
I ditt fall kanske du skulle lägga en bit ut på det gjutna golvet men det viktiga är nog att övergången blir tät.
Frammåt på bilden är det cementat men denna ligger lite högre än längre in så jag la duken så långt som det brukade vara fuktigt och lite till.
I ditt fall kanske du skulle lägga en bit ut på det gjutna golvet men det viktiga är nog att övergången blir tät.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fylla upp ett dike på tomten med vad?
Grund & Markarbeten -
Vilka krav måste uppfyllas när badkar 1.60 m ersätts med dusch och tvättmaskin?
Badrum -
Fylla igen "krypgrund" arbetsyta under garage
Fyllnadsmassor -
Vad bör man tänka på när man tar upp lucka till krypgrund
Grund & Markarbeten -
Kan jag fylla i en uppvuxen ligusterhäck?
Häckar, Buskar & Träd