166 355 läst · 408 svar
166k läst
408 svar
Fuskbygge, hur går vi vidare?
Medlem
· Stockholm
· 4 026 inlägg
Ser farligt ut att riva det där........
Var försiktiga.
Var försiktiga.
Jag skulle nog troligen kunna få ett smålänning-hedersmedlemskap.
Men att åka och hämta begagnad råspont för att elda med, nja ... det gick trots allt över gränsen.
Men visst, låg det på min egen mark så skulle jag nog överväga att låta det bli kaminmat, då man ändå måste ta hand om det på ett eller annat vis.
Men att åka och hämta begagnad råspont för att elda med, nja ... det gick trots allt över gränsen.
Men visst, låg det på min egen mark så skulle jag nog överväga att låta det bli kaminmat, då man ändå måste ta hand om det på ett eller annat vis.
Ja det va tanken, tar tyvärr lite för mycket plats och vi eldar för lite för att det ska vara värt att spara.Mikael_L skrev:Jag skulle nog troligen kunna få ett smålänning-hedersmedlemskap.
Alltså, jag blir så sjukt nyfiken på hur det överhuvudtaget är möjligt att bygga så uselt som de gjort. Är själv aktiv i byggbranschen och har fått vara med och rätta till en del konstigheter som gjorts av slarviga hantverkare såväl som privatpersoner. Men måste erkänna att inget varit i närheten av detta. Och att de liksom ändå utstrålat en vettig attityd och verkat vara seriösa. Jag skulle så gärna vilja förstå hur de tänkt. Hade de nån intern ritning att gå efter eller "bidde det bara så"? Om ritning fanns skulle den också varit extremt intressant att se
Vet ni om företaget existerat länge innan detta projekt (ber om ursäkt om jag missat sådan info i tråden någonstans)? Kan ju finnas fler liknande farliga hastverk uppsatta av samma företag. Hursomhelst, oerhört skönt att se att det löste sig och att företaget tog sitt ansvar. Lycka till med rivandet och ta det varsamt.
Vet ni om företaget existerat länge innan detta projekt (ber om ursäkt om jag missat sådan info i tråden någonstans)? Kan ju finnas fler liknande farliga hastverk uppsatta av samma företag. Hursomhelst, oerhört skönt att se att det löste sig och att företaget tog sitt ansvar. Lycka till med rivandet och ta det varsamt.
Moderator
· Stockholm
· 52 675 inlägg
Lite läskigt att inse att TS har varit uppe och rivit råspont på det taket. Det kunde ju ha rasat in när som helst. Och även de okunniga byggarna har ju levt väldigt farligt här.
Ja man får hoppas det Men inte ens som första projekt kan jag förstå hur det kan bli SÅ otroligt dåligt. Jag tänker mig liksom att ger man sig in i byggbranschen så borde man åtminstone ha ett uns intresse av konstruktioner. Och saknar man som snickare kunskap inför ett specifikt bygge så får man väl läsa på innan man sätter igång.Stefan N skrev:
herregud, lite läskigt att se detta på riktigt.
tänk vad som hade kunnat ske, när taqket hade börjat få tyngd av teglet osv.
Det där hade juh rasat ner vid första riktiga snöfallet. Hemsk tanke om någon varit i stallet, eller djuren.
tänk vad som hade kunnat ske, när taqket hade börjat få tyngd av teglet osv.
Det där hade juh rasat ner vid första riktiga snöfallet. Hemsk tanke om någon varit i stallet, eller djuren.
Jag har en bekant som vedeldade förr och han satte in annons att han hämtade rivningsvirke.Mikael_L skrev:
Han slapp hugga och det räckte ofta med att såga några snitt med cirkelsågen, tror aldrig han köpte ved de åren han bodde i ett vedeldat hus.