12 474 läst · 31 svar
12k läst
31 svar
Fuskbyggarna: Ursula lurad av Lennart Carlsson med Axentus och Vitexa
Visst kan man tycka att lagstiftningen är bristfällig, att åklagare och polis har fullt upp med annat och inte har möjlighet att prioritera denna typ av brott. Men vi har alla ett eget ansvar att tänka lite, använda sunt förnuft. Att betala i förskott är ju så korkat, det är som att be om att bli lurad.
Redigerat:
Ja jösses, vilka människor det finns. Vissa borde låsas in för en längre tid. Man blir ju rosenrasande inombords när man ser sånt här.
Nu tror jag nog aldrig att jag skulle bli lurad på det sättet av en sån filur som den där Lennart, men skulle det hända så hade jag nog förmodligen tagit lagen i egna händer (ja det är dumt, jag vet).
Men i vissa fall verkar det vara den enda lösningen.
Nu tror jag nog aldrig att jag skulle bli lurad på det sättet av en sån filur som den där Lennart, men skulle det hända så hade jag nog förmodligen tagit lagen i egna händer (ja det är dumt, jag vet).
Men i vissa fall verkar det vara den enda lösningen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Jag tycker lite synd om Lennart, 72 år och inte haft ett tillräckligt lukrativt arbetsliv för att kunna gå i pension. Eller tandvård för den delen.
Men det betyder självfallet inte att det är okej lura folk.
Men det betyder självfallet inte att det är okej lura folk.
En "nackdel" med att inte betala in skatt och istället få pengarna i näven och göra av med allt på kort tid.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Det här programmet börjar att mer och mer bli rätt mycket "low level", vad har tex Lasse och Lunkan för roll egentligen? glider in och konstaterar att virket är rötskadat för att dyka upp på slutet och tända värmeljusen och puffa till kuddarna, löjligt!
Ja jättesynd om honom, vad har han gått genom för svårigheter i livet. (Obs sarkasm)AndersMalmgren skrev:
Tråkigt att ingen här eller på fuskbyggarna ger svar på den viktigaste frågan. Hur är Lennart som Elvis-sångare. Tycker det är taskigt av Anders att nämna CD.n utan att spela en bit från den.
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Undrar om han har den där handsfreen för att man ska får ett mer seriöst intryck, omvänd effekt på mig
Två saker har jag svårt att förstå:
1. Varför envisas folk med att betala i förskott?
2. Varför får fuskarna aldrig smisk? Visst, de blir utskällda i TV, men bryr de sig så mycket om det egentligen? Så oärliga och håglösa som de flesta fuskare i dessa program verkar vara så känns det som att en utskällning av Anders varken gör till eller från för dem. Another day another dollar, vänd blad och gå vidare. Jag har sjukt svårt att förstå att det inte blir konsekvenser på riktigt. Om någon begår en stöld så blir det ett polisiärt ärende med påföljd om man får fast boven. Men det går tydligen bra att lura folk på hundratusentals kronor och ändå gå fri efter lite verbalt smörj i TV4. Varför?? Varför kan inte polisen lika väl ta honom när han snott stora pengar och brutit mot ett kontrakt etc? Kan någon förklara för mig?
1. Varför envisas folk med att betala i förskott?
2. Varför får fuskarna aldrig smisk? Visst, de blir utskällda i TV, men bryr de sig så mycket om det egentligen? Så oärliga och håglösa som de flesta fuskare i dessa program verkar vara så känns det som att en utskällning av Anders varken gör till eller från för dem. Another day another dollar, vänd blad och gå vidare. Jag har sjukt svårt att förstå att det inte blir konsekvenser på riktigt. Om någon begår en stöld så blir det ett polisiärt ärende med påföljd om man får fast boven. Men det går tydligen bra att lura folk på hundratusentals kronor och ändå gå fri efter lite verbalt smörj i TV4. Varför?? Varför kan inte polisen lika väl ta honom när han snott stora pengar och brutit mot ett kontrakt etc? Kan någon förklara för mig?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vad dår du det ifrån?AndersMalmgren skrev:
OK, om man skall bo i en lyxlägenhet på Södermalm/i Vasastan och leva som en kung blir det kanske lite knapert.
Men om man lever ett "normalt" liv så räcker den rätt långt om man har ett långt arbetsliv bakom sig.