T
A Alexn72 skrev:
Själv lät jag hålbandet hänga ner som ett U...
Hålbandet går dikt an på undersidan av röret
också en lösning men då får du två band att täcka med isolering, eller? Jag har fört samman bandet med maskinskruv ovanför röret efter tips här på forumet.

Något tips kring isolering av rören?

T Tobbe_G skrev:
också en lösning men då får du två band att täcka med isolering, eller? Jag har fört samman bandet med maskinskruv ovanför röret efter tips här på forumet.

Något tips kring isolering av rören?
Korrekt...
Jag försöker lösa det genom att lägga dem i lösullsisoleringen, annars finns det isoleringsmatta

T Tobbe_G skrev:
Hej! Håller på med vår FTX-installation. Får jag fråga hur du gjorde med upphängning av spirorören efter att du isolerat? Får inte riktigt kläm på hur man ska kunna isolera med strumpa och samtidigt få en vettig upphängning med hålband.

Har tänkt att först hänga upp rören för att sedan isolera genom att skära upp strumpan längs med och sedan tejpa ihop igen. Skickar med en bild på min första dragning på frånluften.

Tack för svar!
Jag gjorde så att jag trädde på isolerings strumpan på delarna innan jag monterade ihop dem och slutligen hängde jag upp dem med hjälp av breda spännband utanpå isoleringen. Som U:n. Trodde jag hade bild på det i mobilen. Men det hade jag ej. Kan ordna bild imorgon.

T
A Anderscurl skrev:
Jag gjorde så att jag trädde på isolerings strumpan på delarna innan jag monterade ihop dem och slutligen hängde jag upp dem med hjälp av breda spännband utanpå isoleringen. Som U:n. Trodde jag hade bild på det i mobilen. Men det hade jag ej. Kan ordna bild imorgon.
Ok, tack för svar! Några bilder hade uppskattats!

Isolerade ventilationsrör på vinden, träbjälkar, mörk bakgrund, byggnadskonstruktion, rör inneslutna i reflekterande material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tubie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.