8 044 läst · 49 svar
8k läst
49 svar
FTX-installation i äldre hus - erfarenheter och kostnader?
också en lösning men då får du två band att täcka med isolering, eller? Jag har fört samman bandet med maskinskruv ovanför röret efter tips här på forumet.A Alexn72 skrev:
Något tips kring isolering av rören?
Korrekt...T Tobbe_G skrev:
Jag försöker lösa det genom att lägga dem i lösullsisoleringen, annars finns det isoleringsmatta
Jag gjorde så att jag trädde på isolerings strumpan på delarna innan jag monterade ihop dem och slutligen hängde jag upp dem med hjälp av breda spännband utanpå isoleringen. Som U:n. Trodde jag hade bild på det i mobilen. Men det hade jag ej. Kan ordna bild imorgon.T Tobbe_G skrev:Hej! Håller på med vår FTX-installation. Får jag fråga hur du gjorde med upphängning av spirorören efter att du isolerat? Får inte riktigt kläm på hur man ska kunna isolera med strumpa och samtidigt få en vettig upphängning med hålband.
Har tänkt att först hänga upp rören för att sedan isolera genom att skära upp strumpan längs med och sedan tejpa ihop igen. Skickar med en bild på min första dragning på frånluften.
Tack för svar!
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Ok, tack för svar! Några bilder hade uppskattats!A Anderscurl skrev:
Liknande trådar
-
Fundering krig ny spis (400v) i äldre hus 1930 med Perilex?
El -
Ventilera äldre fritidshus med badrumsfläktar
Fritidshus -
Förbättra planlösning i äldre gästhus / relax ca 55kvm
Planlösningar -
Hur restaurera äldre betongtrappa utomhus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vart hitta äldre husnummer/siffror?
Byggnadsvård