Skrev en annan tråd om mitt problem men jag kom på ett alternativ till att köpa ny kran. I vilket fall så köpte jag en IKEA kran och där fanns givetvis inte med någon avstängning till diskmaskinen till den. Efter rådfrågat er och min gamla rörläggarkompis så var det bara till att köpa en ny kran och enligt polaren var det i princip FMM, vårgårda, mora och någon tillverkare till som han rekommenderade.

Nu när jag tittade runt på kranar så är det ju ett jävla pris om man ska ha någon liknade i utseende som min, särskilt eftersom jag vill ha en rostfri och alla de var riktigt dyra. Sedan hittade jag dock en separat diskmaskinsavstängning och det borde väl fungera bra?

http://www.net-vvs.se/shop/mora-armatur-inxx-8951p.html

Märker är ju Mora vilket, vad jag har förstått, är ett bra märke. Så min tanke är att köpa en sådan här istället och använda min befintliga kran, det borde väl vara ett rät bra alternativ? Eller har ni negativa erfarenheter av sådana här?

Personligen har jag inget emot att han en sådan här liten sak uppstickande i bänkskivan och det gör också att jag kan behålla mina rostfria kran (köper givetvis denna i rostfritt med). För att köpa en helt ny kran går ju på ett antal tusen om man vill ha en i rostfritt och med tanke på att budgeten redan är spräckt för länge sedan på köket så tycker jag detta verkar vara ett bra alternativ.

Tänkte bara höra vad ni säger om det hela? Polaren kommer över på söndag så då vet jag, gillar han det inte så monteras det inte:) Men det verkar är ett bra märke på den här så det borde enligt mig inte vara några problem.
 
Finns väl inga andra nackdelar än att det blir en pryl till som sticker upp och att du måste ta ett hål till i bänken.
 
Vi har avstängningen lätt åtkomlig i skåpet under diskbänken, och det ska vara ok det oxå.
 
Jag vill vara på den säkra sidan så det blir antingen en kran med avstängning för det eller så ett sådant vred jag varit inne på här. Känns väl sådär om det skulle hända något och så visar det sig att det vredet under inte är tillräckligt för dem. Visst, man kan ringa och säkerligen få det muntligt godkänd med någon men när det sedan ligger en skada som kostar X antal hundra tusen på deras bord så är det nog en annan femma. Den som lovat kanske jobbar någon annanstans, hävdar han/hon inte sagt något och så vidare.

Men rent estetiskt tror jag inte det ska vara något problem för mig med ett sådant vred, ska dock vänja tanken lite mer vid det först innan jag beställer en sådan. För det blir trots ett stort hål i bänkskivan när man monterar den så är man inte nöjd med den sen så blir det att inhandla nya bänkskivor till köket:) Men som sagt så ska det estetiska nog inte vara något problem, ända jag kan tänka mig är att det blir en sak till att polera i köket....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.