2 505 läst · 45 svar
3k läst
45 svar
Förbrukning en vanlig dag?
Våra vitvaror i köket är bara 3 år gamla. Sen har vi få prylar på standby, har släckt belysning på natten. Har ny luftvatten så dess standby är nog rätt låg också. 🤷♂️D Dan_karlsson skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som vår igårkväll. Kl 23 stängdes tv av.
Under natten ligger vi 230-240w med några spikar till 300 (troligen kompressor i kyl o frys). Min FLVP drar 70w i standby o mitt kontor 11w iaf.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag kan visa. Vår luftvatten fyller bara på varmvatten 1 gång om dagen ungefär.J Jogöwa skrev:
Graferna i HA appen blir sådär på mobilen. Detta är 00:00-23:55 igår. VV startade 01:11.
Kl 03 så ser man en spik, det är nog vattenkokaren när vi gjorde välling. 😅 På förmiddagen tvättade vi. Vi var iväg på lunchen men vid 14 så dammsugade vi.
Så just igår blev det lite högre förbrukning än vanligt.
Redigerat:
Min kåk drog 219w/ tim förra månaden men kåken är bara 92 kvm. Tycker inte dina siffror är höga. Jaga har solpaneler och skulle nog ligga runt dina siffror utan dom. Jag har en poolpump som drar 370w/tim bara den.D Dan_karlsson skrev:
Förra året utan paneler men samma förutsättningar i övrigt gick det 428w/tim.
kåken drar givetvis ungefär samma men hälften är egenproducerad.
Förstår. Ja nu efter aug blev det 300kwh köpta och 1mwh såld ganska precist.G Guzzen1 skrev:Min kåk drog 219w/ tim förra månaden men kåken är bara 92 kvm. Tycker inte dina siffror är höga. Jaga har solpaneler och skulle nog ligga runt dina siffror utan dom. Jag har en poolpump som drar 370w/tim bara den.
Förra året utan paneler men samma förutsättningar i övrigt gick det 428w/tim.
kåken drar givetvis ungefär samma men hälften är egenproducerad.
Men som sagt jag va mest ute efter att se på ett ungefär vad andras hus drog i standby typ utan värme och grejer igång.
Jag är toppennöjd för allt mitt inkluderar min elbil med.
Det ligger väl runt 8-10 kwh/dygn i normalfallet utan tillbehör. Jag köpte 190 kwh i augusti men jag har ingen elbil.D Dan_karlsson skrev: