Hej,

jag sitter och vill installera en toalett hos oss. Vi har en "frystoalett". Den är mycket gammal och tillverkas inte längre, jag tror att någon modell säljs i Solna. Hursomhelst, först tänkte vi på separett, men det blir lite ful med att dra ut slangen genom väggen eftersom själva badrummet ligger mellan två rum och inte i hörnan, då måste man dra ut slangen först från mitten av huset sedan leda slangen till ett hörn. Det går, men sedan började vi tänka på förbränningstoalett. Priset har gått ner lite importerar man en då blir det billigare men ingen garanti direkt, eftersom toan måste skickas utomlands.

Min fråga är om någon har erfarenhet utav förbränningstoaletter?

mvh
Alvaro
 
Skriv förbränningstoalett i forumets sökruta och du får massvis att läsa.
 
mlkjhr skrev:
Skriv förbränningstoalett i forumets sökruta och du får massvis att läsa.
Nja, massvis var att ta i. ;)

Jag har läst igenom allt om förbränningstoaletter på byggahus, men jag skulle gärna se en ny tråd med lite nya perspektiv!

Jag ska också köpa en här under sommaren och vill gärna ha lite goda råd!
 
Enligt vad jag har hört från tillverkare och installatörer så är en av de vanligaste orsakerna till problem att man slarvat med ventilationen, vilket leder till att toaletten inte får tillräckligt med syre till förbränningsprocessen.
 
Är inne på 3e säsongen med min (cinderella) och nöjd på alla sätt. Def ingen lukt och minimal skötsel. Enda nackdelen jag kan komma på är att skorstenen innebär att du inte kan placera den hur du vill + samt att viss utbildning av gäster krävs. Ventilationkravet på inluft är nog angivet med god marginal. Jag följer det ej och har inga problem
 
Jag har en Cinderella som säkert har 15 år på nacken. Åskan tog kretskortet förra sommaren, det blev dyrt. I övrigt helt problemfri.
 
Gallianoman skrev:
Nja, massvis var att ta i. ;)

Ja det var 8 sidor med träffar, ganska mycket i alla fall!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.