1 508 489 läst · 24 707 svar
1508k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Och husvagnen på bilden är såldMRLINDELL skrev:
Är varje persons behov som styr, du behöver ingen krok för andra ett måste. Får man in en eller två hästar i en "e-niro"
Vilken konstig fråga? Jag antar att du ansåg dig ha ett behov av dragkrok om du körde runt med "världens största släp" tidigare. Jag antar att du inte längre anser dig ha det behovet om du numera klarar dig med en bil utan dragkrok.MRLINDELL skrev:
Ingen annan än du själv kan väl svara på om dragkrok "är så viktigt" men det verkar som du tidigare tyckte det men inte längre gör det.
Jo, men det här är en elbilstråd! Gnäller man på alla problem med elbilar, laddning, räckvidd så kommer man ju inte längre och det blir inte bättre med något skit på en dragkrok.Alfredo skrev:Vilken konstig fråga? Jag antar att du ansåg dig ha ett behov av dragkrok om du körde runt med "världens största släp" tidigare. Jag antar att du inte längre anser dig ha det behovet om du numera klarar dig med en bil utan dragkrok.
Ingen annan än du själv kan väl svara på om dragkrok "är så viktigt" men det verkar som du tidigare tyckte det men inte längre gör det.
En elskåpbil kan vara en bättre lösning för transport av t ex byggmateriel och skrymmande varor.MRLINDELL skrev:
Har körkort för tungt släp men saknar inte kroken. Numera semestrar vi via AirBnB.
Det går att ställa om, ingenting är omöjligt.
Jag fattar fortfarande ingenting. Vad menar du med "det blir inte bättre med något skit på en dragkrok."???MRLINDELL skrev:
Så din lösning till dom som vill ha en dragkrok är att istället köpa en eldriven skåpbil som familjebil?MRLINDELL skrev:
Ska fundera på det nästa gång jag ska hämta 3 kbm ved eller 1 ton grus.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Fick äran att vara den första som tog ut Danderyds nya Mercedes EQE ut på vägen. En 350+ med "lagom" mycket utrustning. Otroligt trevlig bil med hög men rimlig prislapp. Kan jag bara få frun att acceptera storleken på den så blir det nog en sådan i stället för privatleasing av någon liten elbil.
Tänker att en Niro EV, Peugeot e-2008 eller liknande kostar ca 4000kr/m i leasing. Det blir nästan 50000kr/år. Jag uppskattar värdeminskningen på en EQE till ungefär det samma om man har bilen 4-5år (vilket jag brukar ha) och då får jag en bil med över 60mils räckvidd och i storlek med en S-klass.
Tänker att en Niro EV, Peugeot e-2008 eller liknande kostar ca 4000kr/m i leasing. Det blir nästan 50000kr/år. Jag uppskattar värdeminskningen på en EQE till ungefär det samma om man har bilen 4-5år (vilket jag brukar ha) och då får jag en bil med över 60mils räckvidd och i storlek med en S-klass.
532000 kr och 12 mils räckvidd för en renault master. Bara 3 säten med.MRLINDELL skrev:
Det är ju inte direkt ett argument för den som behöver släp att köpa en skåpbil
Den frågan har jag ställt mig en del. Jag behöver inte dra tungt. Jag kommer långt med mitt 750 kg-släp. Men jag vill inte vara utan möjligheten att dra det. Därtill använder jag det för mycket. Det resulterade i att det blev en ID4 som är en mycket större bil än jag behöver. Visst är jag nöjd med mycket. Men jag hoppas att det vid nästa byte finns en lägre, smalare och lättare bil med mindre hjul som trots detta får dra 750 kg.MRLINDELL skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 842 inlägg
Provade en Enyaq idag. Lite mer gung i chassiet än Born vilket kändes passande, lagom och Riktigt go bil! Riktigt trevligt baksäte med stöd åt sidan för huvudet, passar frugan som brukar sova med ungen där bak.
1 års leveranstid sa säljaren att det kunde vara. Riktigt drygt. Otroligt fin bil och värt att betänka att rwd varianten har kortare vändradie. Smidigt!
Bra, förutom infotainmentsystemet då
1 års leveranstid sa säljaren att det kunde vara. Riktigt drygt. Otroligt fin bil och värt att betänka att rwd varianten har kortare vändradie. Smidigt!
Bra, förutom infotainmentsystemet då
Jag har en ID4 som rimligen har samma vändradie som Enyaq. Den är mindre än den var på golfen jag hade innan. Det är mycket smidigt. Men det har ett pris. Bakhjulsdrift är inte så bra i halka. Åtminstone har inte Volkswagen fått till det så bra.Johannes Carlsson skrev: