1 508 885 läst · 24 707 svar
1509k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Mindre bilar har sämre krocksäkerhet än större bilar vid krock mot betongvägg pga kortare krockzon. Det finns en orsak till att man använder olika säkerhetsklasser baserat på storleken i Euro NCAP.B bakterie skrev:
Det är snarare tvärtom, att andra tillverkare har misslyckats eftersom de måste stoppa in en massa junk under framluckan på en bil som har motor/motorer som på jämförelsebilden vi såg ovan.B bakterie skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 230 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 230 inlägg
Haha, ja det där argumentet kan jag köpa. Mitt problem är ju egentligen att förvaringsutrymmet är delat i två, och inte att ena halvan är fram. Och det är väl därför jag inte upplever frunken på F150 som lika konstig. Den har ju inget täckt/låsbart utrymme bak. (Väl? Jag har inte tittat närmare på den.)A ajn82 skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 230 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 230 inlägg
Då kan man skippa flaket/ trunken och göra bilen 1,5 meter kortare?B bakterie skrev:Haha, ja det där argumentet kan jag köpa. Mitt problem är ju egentligen att förvaringsutrymmet är delat i två, och inte att ena halvan är fram. Och det är väl därför jag inte upplever frunken på F150 som lika konstig. Den har ju inget täckt/låsbart utrymme bak. (Väl? Jag har inte tittat närmare på den.)
Perfekt att ha frunk. Då kan man backa in i P rutan utanför ICA och sedan angöra bilen med kundvagnen och lasta in matkassarna fram i frunken. Ska man krångla kundvagnen mellan bilarna till bakluckan upptäcker man ibland att någon parkerat så nära att det knappt går att öppna luckan och än mindre komma åt ett lasta in tunga kassar.
Redigerat:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Frunken är ju perfekt för laddkabel(ouppackad här hemma 😂) och dragkroken. Sen är det ju bra för smågrejor när man som vi har hundbur och barnvagn där bak.
Men det bästa på MY är nog det stora utrymmet under golvet i bagaget, sväljer väldigt mycket och perfekt för matkassarna så de inte välter
Om någon ska beställa en Tesla eller boka provkörning så kan jag fixa en referral-link 😊
Men det bästa på MY är nog det stora utrymmet under golvet i bagaget, sväljer väldigt mycket och perfekt för matkassarna så de inte välter
Om någon ska beställa en Tesla eller boka provkörning så kan jag fixa en referral-link 😊
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 844 inlägg
Du har samma bagage bak som vanligt plus en extra balja under bagagegolvet, plus en frunk. Klart nice med ett extra fack.B bakterie skrev:Haha, ja det där argumentet kan jag köpa. Mitt problem är ju egentligen att förvaringsutrymmet är delat i två, och inte att ena halvan är fram. Och det är väl därför jag inte upplever frunken på F150 som lika konstig. Den har ju inget täckt/låsbart utrymme bak. (Väl? Jag har inte tittat närmare på den.)
Bilen blir inte kortare ändå, Tesla har väldigt kort överhäng fram och Model Y är enormt rymlig för sin storlek. Det är liknande på ID4, fast trots en hög huv valde man att inte packa in en frunk. Det är volym där, bara slarvigt.
Ytterligare kortare överhäng framför hjulen går inte riktigt för det ska sitta en bumper där, lagkrav på var den ska sitta. Och frunken använder utrymmet mellan hjulen.