Fas jord nolla (3 st) trådarna stämmer inte med den nya lampan (2 st). Se bilderna från gamla lampan där man kan se 3 st trådar och sedan bilden av nya lampan där det bara finns två uttag för trådarna.

Jag hoppas ni hänger med på min fråga. Detta borde inte vara så svårt egentligen men behöver svar från någon som kan mer än jag.

Hur ska man koppla?

Tacksam för svar

/Erik
 
  • Taklampa med öppen anslutningsdosa visande tre trådar – blå, brun och gul/grön, bredvid märkningarna N, H och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lamplampa med svart sladd och anslutning, tre ledningar synliga varav en inte är ansluten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E ErikNordahl skrev:
Fas jord nolla (3 st) trådarna stämmer inte med den nya lampan (2 st). Se bilderna från gamla lampan där man kan se 3 st trådar och sedan bilden av nya lampan där det bara finns två uttag för trådarna.

Jag hoppas ni hänger med på min fråga. Detta borde inte vara så svårt egentligen men behöver svar från någon som kan mer än jag.

Hur ska man koppla?

Tacksam för svar

/Erik
Behöver ingen jord? Dubbelisolerad?
 
  • Gilla
ErikNordahl
  • Laddar…
BirgitS
Finns det någon metall någonstans på den nya lampan?

Finns det någon klisteretikett någonstans på den nya lampan?
I så fall ta en bild på den och ladda upp.

Men gissningsvis är den nya lampan dubbelisolerad (en fyrkant inuti en annan fyrkant) och då behövs inte jorden som kommer från taket utan du sätter en toppklämma, t.ex. en Wago, på jordledaren och ansluter de andra två.
 
  • Gilla
  • Älska
ErikNordahl och 1 till
  • Laddar…
Här är en bild av ett klistermärke jag hittade. Lampan heter alltså Sunneby. Den är från Ikea.
 
  • Klistermärke på en Ikea-lampa med namnet Sunneby, specifikationer och tillverkningsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E ErikNordahl skrev:
Här är en bild av ett klistermärke jag hittade. Lampan heter alltså Sunneby. Den är från Ikea.
Den är dubbelisolread. Så ingen jord krävs.
 
  • Älska
ErikNordahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.