Hej! Jag är otroligt okunnig. Har fått en offert för fönsterbyten samt byte av en balkongdörr.
Vad tycker ni experter? Är detta dyrt/billigt?
Är ingen bortkörning av gamla fönster.

Offert från Skellefteå Fönster visar kostnader för byte av fönster och balkongdörr med beskrivningar, kvantitet, priser och rabatter utan bortkörning av gamla fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Offert från Svenska Fönster med specificerade kostnader för att byta fönster och en balkongdörr, inklusive arbetskostnader och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att det låter rimligt ( även om det är väldigt mycket pengar) Har precis själv fått en offert på ca 130 000 för 7 fönster av varierande storlek samt en balkongdörr och lite annat tillbehör som t.ex myggnät och 4 persienner. Lycka till med bytet!
 
A Allic1967 skrev:
Hej, nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att det låter rimligt ( även om det är väldigt mycket pengar) Har precis själv fått en offert på ca 130 000 för 7 fönster av varierande storlek samt en balkongdörr och lite annat tillbehör som t.ex myggnät och 4 persienner. Lycka till med bytet!
Tack detsamma! Ja jag tycker också priset låter rimligt.
 
Stimulants95 Stimulants95 skrev:
Tack detsamma! Ja jag tycker också priset låter rimligt.
Glömde att skriva att man ska ha lite koll på U-värdet på fönstren- Ju lägre desto bättre. Det står för hur mycket värme fönstret släpper ut. 0,7 - 1,3 brukar moderna 3-glas ha. Vi fick 0,8 i vår offert, vilket då ska vara riktigt bra.
 
A Allic1967 skrev:
Glömde att skriva att man ska ha lite koll på U-värdet på fönstren- Ju lägre desto bättre. Det står för hur mycket värme fönstret släpper ut. 0,7 - 1,3 brukar moderna 3-glas ha. Vi fick 0,8 i vår offert, vilket då ska vara riktigt bra.
Ja har för mig säljaren pratade om detta och att fönstren var svanmärkta.
 
A Allic1967 skrev:
Glömde att skriva att man ska ha lite koll på U-värdet på fönstren- Ju lägre desto bättre. Det står för hur mycket värme fönstret släpper ut. 0,7 - 1,3 brukar moderna 3-glas ha. Vi fick 0,8 i vår offert, vilket då ska vara riktigt bra.
0.9 var det på våra enligt säljaren.
 
  • Gilla
Allic1967
  • Laddar…
Det ser rimligt ut tycker jag. Du kan ju annonsera ut de gamla fönstren för en eller ett par tusenlappar beroende på skicket. Kanske någon som ska bygga växthus vill ha dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.