3 060 läst · 28 svar
3k läst
28 svar
Flytta kök från kokvrå till hall, möjligt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 087 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 087 inlägg
Om du kan göra en egen korrekt planlösning över rummet med möbler i korrekt storlek så kanske någon kommer på något smart sätt.
Loftsäng är ju annars vanligt för att utnyttja höjden när ytan är liten.
Loftsäng är ju annars vanligt för att utnyttja höjden när ytan är liten.
Jag har gjort en ritning men appen låter mig inte spara ner den i bildformat så därför fick det bli den som jag laddade upp här. Ska se om jag hittar ett alternativBirgitS skrev:
Jag har ingen aning... Jag ryckte i snöret som leder till den och nu tickar den som en klocka... Kanske en bomb?BirgitS skrev:
Finns det någon tvättstuga och hur är den?
Jag uppskattade att tvätta effektivt och sen vara klar utan en massa grejer på tork i lägenheten.
Jag uppskattade att tvätta effektivt och sen vara klar utan en massa grejer på tork i lägenheten.
Jo, det ska finnas en tvättstuga, men tyckte jag läste att den ligger i annat hus... Jag är så trött på att springa till tvättstugor så jag köper nog hellre en tvättmaskin med torkfunktion så får behöver man inte ha framme tvättstället varje gångO Odi et Amo skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 087 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 087 inlägg
Vi ställer torkställningen (tornmodell) i duschen, den ser ut så här ungefär: https://www.hornbach.se/shop/Torkstallning-VILEDA-Mixer-3/10271375/artikel-detaljer.html
20 m2 är inte mycket så du får tänka smart. Jag har en duschstång spänd mellan 2 väggar i min tvätthörna och på stången torkas kläder på galgarna. Stången kan placeras högt upp så du kan gå under utan att duka . Värre är det med strumpor och anat smått. Bauhaus har en tork som kan fällas in och dras ut som dragspel - tar inte plats när inte används. Bäst att torka tvätten i badrummet....
Vi använder ”bläckfiskar” till strumpor och underkläder. Det har vi gjort sedan vi bodde i lägenhet, och fortsätter med fortfarande trots 125 kvm källare med gott om utrymme för tvättlinor Numera har vi flera stycken, men när vi bodde i lägenhet klarade vi oss på en eller två. Man kan dra ett snöre genom öglorna som clipsen sitter i, så får man en ”mini-tvättlina” i bläckfisken. Då får man plats med dubbelt så mycket, speciellt om man dessutom hänger strumpor över ”armarna”.G gaia skrev:20 m2 är inte mycket så du får tänka smart. Jag har en duschstång spänd mellan 2 väggar i min tvätthörna och på stången torkas kläder på galgarna. Stången kan placeras högt upp så du kan gå under utan att duka . Värre är det med strumpor och anat smått. Bauhaus har en tork som kan fällas in och dras ut som dragspel - tar inte plats när inte används. Bäst att torka tvätten i badrummet....
Liknande trådar
-
Flytta luft från eldstad till kök.
Ventilation -
Flytta kök till vardagsrum - ej godkänd från förening /angrepp ventilation?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Flytta vattnet till köket från källaren, vad behöver jag?
Vatten & Avlopp -
Flytta kök till vardagsrum, hur göra med frånluftsdon?
Ventilation -
Flytta kök och använda imkanal från badrum?
Ventilation