phl skrev:
Hur många läser forumet via Tapatalk per dygn?
Troligtvis inte allt för många. Det vore nog en katastrof om det vart för många då forumet skulle tappa alla annonsörer.

Själv kör jag helst tapatalk via iPad, den vanliga hemsidan är för plottrig och alla annonser tar för mycket plats.
 
Har läst här nästan varje dag sen vi köpte hus i våras och har kanske loggat in två gånger via dator :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 
phl skrev:
Hur många läser forumet via Tapatalk per dygn?
Ca 20% av de som är inloggade är inloggade via Tapatalk.
 
Oj, 20% är ganska mycket.

Själv använder man Tapatalk iaf 50% av tiden och andra hälften via dator...
 
Jag använder i stort sett bara Tapatalk, funkar bättre och snabbare än hemsidan tycker jag.


Skickat från mig...
 
Per Eskilsson skrev:
Ca 20% av de som är inloggade är inloggade via Tapatalk.
Inte helt otippat... kanske läge att ha övervakning på att tjänsten fungerar?
 
Har svårt att smälta att 20% skulle använda tapatalk. Hade det handlat om medlemmar så kanske jag gissat på 10-15% och en mycket lägre andel för icke medlemmar. Med tanke på att det verkar som om av totala antalet besökare vid ett givet tillfälle består till över 90% icke-medlemmar så låter 20% tapatalk användare mycket högt.
Att samtidigt konstatera att när tapatalk ligger nere i nästan ett dygn är det bara några få medlemmar som reagerar....
 
Nimajneb skrev:
Att samtidigt konstatera att när tapatalk ligger nere i nästan ett dygn är det bara några få medlemmar som reagerar....
Hur skulle vi kunna reagera? Tapatalk var ju nere...;)

Skämt åsido, jag märkte nog att det var nere men eftersom någon redan påpekat det och problemet var känt tyckte jag inte att det var någon mening att "gnälla ytterligare".

Personligen använder jag definitivt mest datorn. Postar exempelvis aldrig med tapatalk. För fippligt för mina fingrar.... Däremot tycker jag det funkar utmärkt för att läsa forumet vid tillfällen när man inte har en dator tillgänglig. Exempelvis perfekt när man sitter på muggen... :blushing:
 
Jag har blivit uppfostrad att inte klaga när något är gratis :)


Skickat från mig...
 
wertok skrev:
Jag har blivit uppfostrad att inte klaga när något är gratis :)
Förvisso en sund attityd. Sakliga felrapporter skulle jag dock tro uppskattas, i varje fall om det gäller okända fel.
 
Jag tror att antalet inloggade tapatalkanvändare pendlar mellan 10-20% av det totala antalet inloggade beroende på när på dygnet man kollar. I fredags kl 24 var 20% inloggade via tapatalk, men just nu är siffran bara 11%.
 
Är det så att tapatalk ligger aktivt i bakgrunden hos många så att det ser ut som dom är aktivt inloggade?
Kan du se om det är någon skillnad mellan medlemmar och gäster i tapatalkandelen?

Men jag håller med phl att dessa tusentals användare inte kan negligeras.
 
wertok skrev:
Jag har blivit uppfostrad att inte klaga när något är gratis :)


Skickat från mig...
Helt rätt... Om 20% av visningarna kommer från tapatalk och därmed minskar reklamintäkterna motsvarande så skall man inte utmana ödet och kritisera tjänsten. ;)
 
Ni skulle bara veta hur tråkig min måndagsförmiddag på jobbet blev när jag inte kunde logga in... Någon form av akut-kris-sitauations-blinkande-röd-lampa till nästa gång vore finfint. ;)
 
Nimajneb skrev:
Är det så att tapatalk ligger aktivt i bakgrunden hos många så att det ser ut som dom är aktivt inloggade?
Kan du se om det är någon skillnad mellan medlemmar och gäster i tapatalkandelen?

Men jag håller med phl att dessa tusentals användare inte kan negligeras.
Just nu är 31 av 359 inloggade via tapatalk, varav du är en av dem Nimajneb.
2 gästar tapatalk av 3681 gäster totalt.

33 av 4040 är mindre än en procent av användarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.