Gammaldags dubbelglasfönster med spröjs och utsikt mot en trädgård, behöver renovering, utan synlig röta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej,

Hoppas det är ok att posta här!

Jag har under en längre tid försökt få tag i någon som kan renovera och byta glas i våra fönster från -37 utan att lyckas. Nu har jag istället beställt nya i gammal stil och försöker hitta någon som vill ha dessa fönster för en billig peng.
Det är 2st 12.5 x 15 med karm
2st 10.5 x 15 med karm
1 st 10.5 x 15 utan karm

Någon som är intresserad? Jag har försökt via blocket men det finns tydligen inget intresse för gamla fönster.
De är jättefina 2glas kopplade med genomgående spröjs. Ingen röta. Behöver nytt glas då tidigare ägare misshandlat dom med skrapa för att få bort färg. Annars ny färg, kitt osv.
 
  • Gilla
1977bjorn
  • Laddar…
Bor för långt ifrån tyvärr plus att jag har för många projekt. Hoppas någon nappar. Perfekt till atrium, växthus, drivbänkar mm
 
Annonsera ut dem i Stockholm som "underbara gamla fönster med äkta spröjs". Jag vet inte om någon nappar där men de brukar begära flera tusen. En bit ut på landet kan man få dem gratis.
Tråkigt om de inte kommer till användning.
Själv letar jag jag fönsterbågar med munblåst glas. Men lite större än dina. Och glasen bör vara repfria. Det är lätt att repa glasen med sandpapper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.