j.f.s
Kanske har nämnts förut men det blir helt galet när jag på telefonen markerar text i editorn. Markeringen lägger sig över menyn och det går inte att trycka på tex kursiv stil. Har en iPhone XS med senaste IOS. Ej beta.

Exempel:

• Skärmdump som visar textmarkeringsproblem på iPhone XS där markeringen täcker över redigeringsmenyn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man borde få en varning om/när man svarar i en gammal tråd. Som det är nu är det många som kommer med ibland ganska meningslösa svar i flera år gamla trådar bara för att dom dyker upp som förslag när man läser en annan tråd...

• Gilla
  • Haha
JSten och 3 till
  • Laddar…
Har de här ikonerna alltid varit så färgglada? Tycker i varje fall det var piggt och trevligt.
Färgglada ikoner för menyalternativ som Start, Utforska, Forum, på en diskussionsforumssida.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
De är nya, kul att du gillar dem!
Går det inte att få menyn och ikonerna aningen större? Ser så konstigt ut nu när listan såg ut som den krympt.

• Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
Inte just nu tyvärr. Vi gjorde såhär för att de som har små skärmar ska få se fler alternativ på skärmen samtidigt.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Går det inte att få menyn och ikonerna aningen större? Ser så konstigt ut nu när listan såg ut som den krympt.
Jag tror mer att det är en vanesak. Jag har själv inte hunnit använda sajten i desktop men när jag gjort det så ska jag fundera på det.

Den nya layouten är trevlig, men det är på bekostnad av inläggens bredd. Säga vad man vill om reklamfinansierade forum, men det som gör att man använder och besöker dem är ju medlemmarnas inlägg. Att då inläggen är mindre än 50% av skärmbredden känns det lite undanträngt. Inlägg med mycket text, även om de är uppdelade i stycken blir grafiskt väldigt långa, så det blir väldigt mycket scrollande. :thinking:

Öppnas länkar till utomstående sidor fortfarande inuti appen i den nya app-versionen? (android)

Ja, jag har inte längre någon tillgång till en android men jag är rätt säker på att den funkar likadant som i iphone och där öppnas externa länkar upp inne i appen.

När vi började göra så så var detta långsammare men jag upplever inte att det är så längre.

Det blir så besvärligt att få fram adressen till den nya sidan (om man vill dela den till någon) när den öppnas inuti appen så då avstår jag. Tack för snabbt svar!

richardtenggren
I iOS så är det inga problem att dela, kopiera länken eller öppna i Safari i den inbyggda webbläsaren i appen.

Var dock länge sedan jag tog ett snedsteg till android, kom tillbaka väldigt fort, men fördelen där är ju att det mesta är möjligt att ändra på ;)

Ja, ska man dela en länk måste man ju ändå kopiera den, så att hålla fingret på länken tills val kommer upp kan väl inte vara svårare än andra sätt, eller?

Magnus E K
Jag fattar inte. Dela en länk gör man väl med bultsax eller bågfil?

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.