13 146 läst · 156 svar
13k läst
156 svar
Fasadprojekt sommar 2023
Inte haft möjlighet att arbeta på två dagar men han riva lite på förmiddagen samt sätta vindduk. Nådde inte högst upp att tejpa för målningen eller att skära toppen på vindduken. Ska låna en pall av grannen så kommer jag nog att lösa det. Sele på då kan jag lova!
Inget virke kvar men så gött att de brädor som kommer nu ca 25st är samma längd.
Har också börjat skrapa insidan bak vindskivorna som jag ska ha kvar. Fy fan vilket tråkjobb alltså! Skulle hellre byta ut panelen före att skrapa allting, herregud vilket jobb om man gör med handkraft.
Inget virke kvar men så gött att de brädor som kommer nu ca 25st är samma längd.
Har också börjat skrapa insidan bak vindskivorna som jag ska ha kvar. Fy fan vilket tråkjobb alltså! Skulle hellre byta ut panelen före att skrapa allting, herregud vilket jobb om man gör med handkraft.
snart 50%!
Krigar på i duggregnet!
Fick en sån jävla dålig batch med panel. Måleriet har inte låtit brädorna torka ordentligt så de sitter ihop som klister. Ska reklamera ALLT som inte är tipptop!
Sedan får ni hitta ett fe på bild nr 2l… suck!
Krigar på i duggregnet!
Fick en sån jävla dålig batch med panel. Måleriet har inte låtit brädorna torka ordentligt så de sitter ihop som klister. Ska reklamera ALLT som inte är tipptop!
Sedan får ni hitta ett fe på bild nr 2l… suck!
Tråkigt med dåligt material. Reklamera och begära nytt är det enda rätta.K Kurt-olsson skrev:
Kämpa på, känslan när ställningen är riven en sen söndagskväll efter en dag i hällregn och solen tittar fram på den nylagade och nymålade fasaden är obeskrivlig! Bara en gavelspets kvar, 2024-projekt.
Och lite snett och vint i nederkant, dubbla spikar i spikläkt osv är bara att gilla. Allt behöver inte vara perfekt.
Nu skall jag bara måla ändträt. Fixa klart fönstret. Tillverka nya spröjs till fönstret…
Redigerat:
Tack för pepp!G Gunnar Johansson69 skrev:Tråkigt med dåligt material. Reklamera och begära nytt är det enda rätta.
Kämpa på, känslan när ställningen är riven en sen söndagskväll efter en dag i hällregn och solen tittar fram på den nylagade och nymålade fasaden är obeskrivlig! Bara en gavelspets kvar, 2024-projekt.
Och lite snett och vint i nederkant, dubbla spikar i spikläkt osv är bara att gilla. Allt behöver inte vara perfekt.
Nu skall jag bara måla ändträt. Fixa klart fönstret. Tillverka nya spröjs till fönstret…
Wow, ser super ut! Har en förkärlek till sekelskifteshus av din modell. Finns några som har stengrund också som är grymt fint.
Du menar sådant här åbäke som skall fogas om vilket år som helst snart…och av den bilden blev jag påmind om att jag skall klä in dagvattenröret i plåt. Man behöver inte vara sysslolös med hus 😊K Kurt-olsson skrev:
Viktigt! Jag köpte en stålventil på Biltema som år helt bruntostig nu. Jag vill ha rostfria ventiler som inte missfärgas. Finns det eller måste man måla?