F fribygg skrev:
Onödigt att sätta upp den på ett bostadshus, passar bättre till en vedbod
Gott, jag skippade den.

Inte haft möjlighet att arbeta på två dagar men han riva lite på förmiddagen samt sätta vindduk. Nådde inte högst upp att tejpa för målningen eller att skära toppen på vindduken. Ska låna en pall av grannen så kommer jag nog att lösa det. Sele på då kan jag lova!

Inget virke kvar men så gött att de brädor som kommer nu ca 25st är samma längd.

Har också börjat skrapa insidan bak vindskivorna som jag ska ha kvar. Fy fan vilket tråkjobb alltså! Skulle hellre byta ut panelen före att skrapa allting, herregud vilket jobb om man gör med handkraft.

• Ett hus med vit och röd byggnadsställning, blå himmel, träd och en staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
snart 50%!

Krigar på i duggregnet!
Fick en sån jävla dålig batch med panel. Måleriet har inte låtit brädorna torka ordentligt så de sitter ihop som klister. Ska reklamera ALLT som inte är tipptop!

Sedan får ni hitta ett fe på bild nr 2l… suck!

• Modern byggnad med byggställningar, reklamskylt, parkerade bilar, mulet väder.
    Skapa konto
  • Vitmålat trä, hål, mögel, beslag, otydlig bakgrund, fukt eller åldersskador på ytan.
    Skapa konto
Fin utsikt ifrån badrummet.

• Fönster med perspektiv på regniga gatan, delvis blockerat av träpanel, två parkerade bilar syns utanför.
    Skapa konto
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kurt-olsson skrev:
snart 50%!

Krigar på i duggregnet!
Fick en sån jävla dålig batch med panel. Måleriet har inte låtit brädorna torka ordentligt så de sitter ihop som klister. Ska reklamera ALLT som inte är tipptop!

Sedan får ni hitta ett fe på bild nr 2l… suck!
Tråkigt med dåligt material. Reklamera och begära nytt är det enda rätta.

Kämpa på, känslan när ställningen är riven en sen söndagskväll efter en dag i hällregn och solen tittar fram på den nylagade och nymålade fasaden är obeskrivlig! Bara en gavelspets kvar, 2024-projekt.

Och lite snett och vint i nederkant, dubbla spikar i spikläkt osv är bara att gilla. Allt behöver inte vara perfekt.

Nu skall jag bara måla ändträt. Fixa klart fönstret. Tillverka nya spröjs till fönstret…

• Ljust gul husgavel, fönster, kvällshimmel, grönt häckstaket, arkitektoniska detaljer, subtil skymning.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Tråkigt med dåligt material. Reklamera och begära nytt är det enda rätta.

Kämpa på, känslan när ställningen är riven en sen söndagskväll efter en dag i hällregn och solen tittar fram på den nylagade och nymålade fasaden är obeskrivlig! Bara en gavelspets kvar, 2024-projekt.

Och lite snett och vint i nederkant, dubbla spikar i spikläkt osv är bara att gilla. Allt behöver inte vara perfekt.

Nu skall jag bara måla ändträt. Fixa klart fönstret. Tillverka nya spröjs till fönstret…
Tack för pepp!

Wow, ser super ut! Har en förkärlek till sekelskifteshus av din modell. Finns några som har stengrund också som är grymt fint.

K Kurt-olsson skrev:
Tack för pepp!

Wow, ser super ut! Har en förkärlek till sekelskifteshus av din modell. Finns några som har stengrund också som är grymt fint.
Du menar sådant här åbäke som skall fogas om vilket år som helst snart…och av den bilden blev jag påmind om att jag skall klä in dagvattenröret i plåt. Man behöver inte vara sysslolös med hus 😊

• Murad stenfasad, fönsterkarm, stuprör, fågelnät, sten på mark, solljus, skuggor, utomhus.
    Skapa konto
G Gunnar Johansson69 skrev:
Du menar sådant här åbäke som skall fogas om vilket år som helst snart…och av den bilden blev jag påmind om att jag skall klä in dagvattenröret i plåt. Man behöver inte vara sysslolös med hus 😊
Exakt! Grymt. Nä det är ju mycket jobb när man ska ligga på topp. Hehe :)

Hokus pokus filiokus. Fönstret är borta!

• Ställning runt huset under renovering eller målning, molnig himmel, grönska, villakvarter, reklamskylt.
    Skapa konto
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Meine damen und herren… progress!

När toppen är färdig så har jag gjort en bra bit. Då slipper jag springa upp till tredje våningen och sparar tid.

• Tvåvåningshus med byggnadsställningar, molnig himmel, bil i förgrunden, träd och staket.
    Skapa konto
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Viktigt! Jag köpte en stålventil på Biltema som år helt bruntostig nu. Jag vill ha rostfria ventiler som inte missfärgas. Finns det eller måste man måla?

Aluminiumventil köpte jag. Minns inte vart dock. Men du hittar det lite varstans.

Ohchips Ohchips skrev:
Aluminiumventil köpte jag. Minns inte vart dock. Men du hittar det lite varstans.
Grymt, tack!

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
The heat is on. Nytt rekord på felkapning. Tre stycken från högsta plattformen! Tada!

Men det går framåt! Förbi förankringspar nr 2!

• Hus med byggnadsställningar, bil framför, blå himmel med vita moln, grönska, "HEMSTÄLLNING.SE" skylt.
    Skapa konto
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Tror ni dessa blir bra som ventiler på fasaden? Kommer köra på 12,5cm x 12,5cm
Hur fasen installerar man dem? Finns inga skruvhål bara en flärp man kan vika…

• Hyllor med förvaringslådor i metall, prislappar synliga, verka vara i en hårdvarubutik eller liknande.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.